سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار کانادا به شهروندان خود درباره سفر‌ به اوکراین

در پی بالا گرفتن تنش‌های سیاسی میان روسیه و اوکراین و احتمال حمله نظامی مسکو، کانادا شهروندان خود را از سفر‌های غیرضروری به اوکراین منع کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان-دولت کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد با توجه به افزایش سطح خطر در اوکراین و احتمال حمله نظامی روسیه به این کشور از شهروندانمان می‌خواهیم از سفر‌های غیرضروری به اوکراین و کشور‌های اطراف آن خودداری کنند.

به گفته خبرگزاری رویترز، کانادا به دلیل نفوذ سیاسی قوی در اوکراین از زمان الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ موضع سختی را در قبال مسکو اتخاذ کرده است.

وزارت خارجه کانادا روز گذشته اعلام کرده بود ملانی جولی، وزیر خارجه این کشور قرار است در روز‌های آینده برای اعلام حمایت‌های همه جانبه کانادا به اوکراین سفر و با مقامات ارشد این کشور گفتگو کند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در مصاحبه روز گذشته خود با شبکه کانادایی سی بی سی گفت: ما روسیه را متجاوز می‌دانیم. کاهش تنش‌ها در مرز‌های شرقی این کشور به رفتار‌های مسکو وابسته است و ما حاضریم دوباره در جلساتی متعدد به نگرانی‌های روسیه گوش کنیم.

آمریکا می‌گوید روسیه بیش از ۱۰۰ هزار نیروی نظامی در مرز‌های خود با اوکراین مستقر کرده و این اقدام می‌تواند تهدیدی جدی برای آغاز یک حمله نظامی به اوکراین باشد.

روسیه تلاش برای حمله نظامی به اوکراین را رد می‌کند، ولی می‌گوید اگر خواسته‌های مسکو در نقاط مرزی برآورده نشود نیرو‌های ناتو باید منتظر پاسخ محکم مسکو باشند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.