سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون فنی و نظارت سازمان نظام‌ پزشکی مطرح کرد:

درخواست افزایش ۶۰ درصدی تعرفه خدمات پزشکی

سالاریان گفت: برآورد کارشناسان اقتصاد و سلامت سازمان نظام پزشکی برای سال ۱۴۰۱ این است که قیمت تعرفه‌ خدمات پزشکی حداقل ۶۰ درصد افزایش پیدا کند.

باشگاه خبرنگاران جوانبه گفته علی سالاریان معاون فنی و نظارت سازمان نظام‌پزشکی بر اساس پیشنهاد ما تعرفه پرشک عمومی حدود ۸۵ هزار تومان، پزشک متخصص حدود ۱۲۰ هزار تومان و فوق تخصص ۱۶۰ هزار تومان خواهد بود.

او می گوید که نظام پزشکی به ترکیب شورای عالی بیمه در حوزه تعرفه گذاری خدمات پزشکی اعتراض دارد.شورای عالی بیمه نظام پزشکی به عنوان فروشنده خدمات با ۹ عضو دیگر که خریدار خدمات هستند، مواجه است.

سالاریان گفت با توجه به تورم ۴۵ درصدی که بانک مرکزی اعلام کرده است ، برآورد کارشناسان اقتصاد و سلامت سازمان نظام پزشکی برای سال ۱۴۰۱ این است که قیمت تعرفه‌ها حداقل ۶۰ درصد افزایش  پیدا کند.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی می گویدکه دولت در این سال‌ها براساس هزینه خودش، خدمات پزشکی را قیمت‌گذاری دستوری کرده  که منجر به تنزل خدمات پزشکی، مهاجرت پزشکان، تغییر شغل پزشکان و تخلف در این زمینه شده است.

سیدجلیل میرمحمدی  نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس می گوید نظام پزشکی به جای ارائه پیشنهاد تعرفه مورد نظر خود به شورای عالی بیمه  قبل از تصویب ، آن را در رسانه ها منتشر کرده است.اعلام عمومی تعرفه پیشنهادی نظام پزشکی برای زمینه سازی دریافت پول خارج عرف است.

به گفته نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس فشار مستقیم افزایش شدید تعرفه خدمات پزشکی روی دوش مردم است.

 

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۸ دی ۱۴۰۰
صدبار نظام پزشکی اعلام کرده هزینه بخش تجهیزات باید اینقد بالا بره تجهیزات پزشکی به دلاره ملت گرانقدر!!مطب به چشم پزشک حداقل ۵-۶ملیارد دستگاه توشه!!یه متخصص گوش حلق بینی ۴-۵ملیارد هزینه دستگاهاشه!!عمر مفید این دستگاها ده سالم نبست حتی پول خودشونم در نمیارن!هر چند سالم استهلاک دارن و یه قطعه ای ازشون خراب میشه که باید به دلار درست شه
برخلاف دوستان که فقط توقع دارن پزشک مانند ابوعلی سینا باشه صاحبان مطب!!همچون تاجر اصل هر ماه و هر سال بر قیمت اجاره مطب میذارن و دکتر بدبخت خمینطور که به ابن سینا می اندیشد باید هزینه نجومی ملک تجاری رو به صاحب سرمایه پرداخت کنه!!هزینه اجاره ملک تجاری میدونید چقدر هست واقعا؟!
دولتم برخلاف پادشاه زمان ابن سینا که بهش گفته بودن چه چیزی احتیاج داری!!هزینه برق اونم با ملک تجاری!و مالیات فروشگاهی چشم پوشی نمیکنه!!
کلا در جامعه توقع این هست پزشک هزینه های راه اندازی یک تجارت رو با راه اندازی مطب تکام و کمال پرداخت کنه اما در دریافت هزینه راه صوفی گری پیشه کمه و اصلا فکر کالی به سرش نزنه!!
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۹ دی ۱۴۰۰
درموارد حساس و نادر و امراض صعب‌العلاج دستگاه لازمه ولی دکتری که نتواند بدون دستگاه بیماریهای عادی را تشخیص بدهد مدرکش بدرد جرز دیوار هم نمیخورد؟!
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۹ دی ۱۴۰۰
با مقایسه نادرست به ابن سینا توهین نکنید. دکترهای الآن به گرد پای او هم نمیرسند. پزشکان ماهر قدیمی آنقدر مهارت داشته اند که کار صدتا اسکن و فشارخون و رادیوگرافی را با درک نبض انجام میدادند و مردم را باذن خدا براحتی از مرگ نجات میدادند. اما الآن با هزارجور دستگاه آخرش از مریض امضا میگیرند که اگه چیزیت شد تقصیر خودته.
ناشناس
۱۹:۱۰ ۲۸ دی ۱۴۰۰
اینقدر مردم در حق هم ظلم و اجحاف میکنن که نفرین پولت خرج دوا و دکتر بشه همراهشونه و باعث پولدار شدن این قشر شده کمتر به هم ظلم واجحاف کنین.تا اونا پولدار نشن.
ناشناس
۱۶:۴۶ ۲۸ دی ۱۴۰۰
این سلطنت و امپراطوری ظالمانه ی دکترها باید نابود بشه؟! و پزشکان و فقط پزشکان باوجدان جایگزین آنها شوند؟!
ناشناس
۱۹:۲۳ ۲۸ دی ۱۴۰۰
به امید روزیکه هیچ پزشک و داروساز و دندانپزشکی نباشه که مردم راحت بتوانند به دیدار فرشته الهی با داروههای بوعلی سینایی نایل بشوند به امید انروز
ناشناس
۲۲:۳۵ ۲۸ دی ۱۴۰۰
تعریف پزشک با وجدان؟
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۹ دی ۱۴۰۰
19:23 گرامی، البته اگر قبل از آن از داروهای شیمیایی و غذاهای ناسالمی که دکترها تایید میکنند نمرده باشیم!
لطفا بیایید نگوییم پزشک و داروساز بلکه بگوییم دکتر و داروفروش!
ناشناس
۱۶:۱۶ ۲۸ دی ۱۴۰۰
دروغگو کم حافظه است حتی اگر دکتر باشد
ناشناس
۲۲:۳۱ ۲۸ دی ۱۴۰۰
پزشکان واقعا کم حافظه هستند وگرنه بعد ۱۶ سال یکدفعه یادشون افتاده که ویزیتاشون به چوخ تبدیل شده با تورم افسار گسیخته.
ناشناس
۰۱:۲۹ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
ویزیت پزشکان در زمان احمدی نژاد یعنی انوقت که دلار 1200 تومان بود معادل حدود دوازده دلار بود.
و در زمان روحانی هم تا سال 96 حدود ده دلار بود. پس به قول ان جاهل ویزیت پزشکان چوق نبود . هرچند همان زمان ویزیت در افغانستان 15 دلار و در عراق بیست دلار و در ترکیه 40 دلار بود و در کشورکهای عربی حاشیه خلیج فارس بیشتر از این ارقام.
ناشناس
۲۳:۱۲ ۲۷ دی ۱۴۰۰
در آمد پزشکان کم است؟ به فرض قبول. اما اگر درآمد پزشکان کم است در آمد معلمان کارمندان پرستاران و کارگران افتضاح است. در شرایط تحریم و وضعیت نابسامان کشور نباید سنگینی بار فقر و گرانی تنها بر دوش قشر ضعیف جامعه باشد. جامعه پزشکی می خواهد وضعیتش را سامان دهد؟ بسیار خوب، هم پای بقیه اقشار جامعه خواستار افزایش ارزش پول ملی شود تا منافع آن نصیب همه گردد نه اینکه تنها به فکر خود باشند.
ش
۱۰:۵۴ ۲۸ دی ۱۴۰۰
در گذشته از هر 20 مراجعه کننده به پزشک یک نفرپول نداشت وپزشکان برای حفظ ابرو فرد و...کمک میکردند اما در حال حاضر همه راست و دروغ خودشان ذی حق میدونن و به تکدیگری جمعی روی اوردند که موجب این شده که پزشکان دیگر کاری به این مسایل که مربوط به دولت ونهادههای njoهست ندارند و در توانشان هم نیست و دولتها هم برای اینکه برای درمان هزینه نکنن جلوی رشد متعادل با تورم ویزیت گرفتند که به جاهای ناجوری رسیده حالا ان کسانیکه خراب کردن خودشان باید مشکل حل کنن.اگر پزشک نباید در تعیین ویزیت نقش داشته باشد دولت و مجلس و بیمه هم نباید نقش داشته باشند چون ذینفع هستند.
ناشناس
۱۸:۴۶ ۲۷ دی ۱۴۰۰
ننگ بر دکترهای پول‌پرست
ض
۱۱:۱۱ ۲۸ دی ۱۴۰۰
ننگ بر مریضهای پولدار
ناشناس
۱۶:۱۶ ۲۸ دی ۱۴۰۰
ننگ بیشتر بر طمع کنندگان بر پول مریضها
ناشناس
۲۲:۳۳ ۲۸ دی ۱۴۰۰
اگر مریضهای پولدار نباشن پزشک مجبوره مریضهای کم پول ببینه و این عالیه .
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۷ دی ۱۴۰۰
دیگه برای من روز تولد ابوعلی سینا روز پزشک نخواهد بود چون منش و رفتار ابوعلی سینا با این منش و رفتار زمین تا آسمان فرق می کند
ه
۲۱:۵۳ ۲۷ دی ۱۴۰۰
بد نیست مردم ما منش و رفتار و پرداخت ویزیت مردم دوره بوعلی را هم یاد بگیرن .و به ان عمل کنن
a
۰۸:۴۸ ۲۸ دی ۱۴۰۰
بوعلی در اخر عمر تنها ارزویی که داشت کاش خالو مرا با خود برده بود یعنی از دست بعضیها به این نتیجه رسیده بود.وبزرگان فعلی هم بهمین نتیجه رسیده اند .
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۷ دی ۱۴۰۰
یکی از دوستانم چهار ماه پیش دچار سردرد شد. بعد از چند روز تحمل سردرد رفت پیش دکتری عمومی و براش آزمایش ننوشت و یک سری قرص داد ولی خوب نشد. بیچاره روانه دو تا دکتر دیگه شد و هزینه کرد و باز هم خوب نشد. با اصرار من رفت پیش متخصص داخلی و حالا این دکتر براش آزمایش نوشت و کاشف به عمل اومد که کم خونی داره و چربی خون و قند خون. قرص ها رو خورده و بهتر شده. حالا خسارت هایی که پزشکان قبل بهش زدند رو چه کسی جبران خواهد کرد؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۷:۲۲ ۲۷ دی ۱۴۰۰
منظور این نیست که پزشک عمومی خوب نیست و داخلی خوب است. منظور این است که بعضی پزشک ها به وظیفه شون عمل نمی کنند و مریض را سرگردان می کنند که موجب هزینه و استرس برای بیمار می شه
ناشناس
۲۲:۰۶ ۲۸ دی ۱۴۰۰
پزشک عمومی که بدرد نمیخوره .باید انقدر پزشک فوق تخصص تو کوچه و بازار باشه که رقابت پیش بیاد و با پایین ترین قیمت در دسترس باشند و بیمه ها هم فعال باشند.الان متخصصها هم بدرد نمیخورن فقط فوق تخصص خوبه.
ناشناس
۲۲:۰۸ ۲۸ دی ۱۴۰۰
چرا بیمه ها تمام هزینه های درمان بیمار مستضعف قبول نمیکنن .۷۰ درصد یعنی چه .؟
ناشناس
۲۲:۱۲ ۲۸ دی ۱۴۰۰
ظاهرا مشکل این هست که گاید لاینهای بیمه را به جای بیمه ومتخصص باید مردم عامی بنویس که مورد علاقه باشه فکر جالبیه.به امید روزیکه اینگونه باشد.
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۷ دی ۱۴۰۰
پزشکان شصت درصد افزایش ولی کارمندان ده درصد افزایش !!!
چرا ؟
چون ده درصد از جیب دولت در می آید ولی شصت درصد از جیب مردم گرسنه و فقیر و بیکار!!!
در واقع از کیسه خلیفه می بخشند!!
ناشناس
۰۱:۲۰ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
چون کارمند برای محل کارش اجاره و هزینه اب و برق و منشی نمیدهد. چون کارمند برای کارش تجهیزات نمیخرد و هزینه تعمییر و سرویس وسایل کارش با دولت است.
هزینه اجاره مطب الان نسبت به سال 96 هشت برابر شده. تجهیزات پزشکی ده الی دوازده برابر شده.هزینه اب مطبها که سازمان اب انها را خدماتی و تجاری حساب کرده!!!( خلاف نص حکم دیوان عدالت اداری ) الان نسبت به پنج سال قبل ده برابر شده !!
فهم اینها خیلی مشکل نیست! اما عوام فریبی ها از یک طرف و حسد از طرف دیگر مانع درک و فهم است.!!!
a
۱۲:۲۲ ۲۷ دی ۱۴۰۰
بعد 15 سال یادشون امده پزشکی هم هست ویزیتی هم هست مطبی هم هست همه چی دهها برابر شده دیگه نمیشه مطب باز نگهداشت.
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۷ دی ۱۴۰۰
حقوق ما بدخت و بیچاره ها به طو رمیانگین 10 درصد رشد کنه و برای پزشکان 60 درصد
به خدا قسم که حرام است و از حق به دور
ی
۱۲:۳۰ ۲۷ دی ۱۴۰۰
بیمه نه پول میده نه گذاشته ویزیت مطابق تورم بالا بره توی این 16 سال حالا با این ویزیت عصر دقیانوس خودش راست میگه بشینه مریض ببینه پزشکها دارن میرن دنبال نون انور اب.
ناشناس
۱۸:۴۲ ۲۷ دی ۱۴۰۰
اونور آب مثل اینجا نیست؟! مالیات را از حلقومشان بیرون میکشند.
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۷ دی ۱۴۰۰
اکثر پزشک ها یک پاشون ایرانه پا دیگرشون سفرخارجه....پول مردم بیمار را برای عیاشی میبرن اونبر... زنده ماندن خیلی سخت شده...
ناحق
۰۸:۵۱ ۲۷ دی ۱۴۰۰
واقعا از کجا بیاریم همین الانشم ویزیتشون کمر شکنه دیگه چ برسه بیشترم بشه
پزشکان بیشترشون جز مرفه های کشور هستن و دور ازهر گونه مالیات
خدایی بی عدالتیه
ناشناس
۱۴:۳۴ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
دقت کنید :بیمه ها باید هزینه درمان را کامل بدهند . بیمه ها. بیمه ها.
مثل همه کشورهای حسابی و کار درست دنیا که صد در صد هزینه های درمانی بیمار با بیمه است.
قرار نیست بیمار هزینه درمانش را بدهد . و قرار هم نیست پزشک هزینه درمان بیمار را بدهد.
این ها ناشی از نا کارامدی بیمه هاست که پنجاه سال از طرف حق بیمه میگیرند و بعد از قبول هزینه های درمان بیمار شانه خالی میکنند.
تمام قیمتها الان نسبت به سال 96 هشت الی ده برابر و بعضا بیشتر شده.
در حالیکه هزینه های درمان انچه که مربوط به حق الزحمه پزشک است طی پنج سال حدود دو و نیم برابر شده.شما کدام قیمت و کدام کالا را سراغ دارید که از سال 96 فقط دو و نیم برابر شده باشد ؟؟!! خودرو ؟؟!!10 برابر شده.
گوشت ؟؟!! پنج الی شش برابر شده !!
برنج ایرانی ؟؟!! تقریبا ده برابر شده !!
لبنیات ؟؟!!! ده برابز شده.
مرغ ؟؟!!! شش برابر شده
رطب ؟؟!!! هشت برابر!!!
مسکن و اجاره بها ؟؟!! هشت برابر
خود جناب رییسی هم در ایام انتخابات فرمودند تقریبا همه قیمتها هشت برابر یا بیشتر شده.
شاید در جریان نبودند که در این میان ویزیت پزشکان طی این چهار پنج سال کلا حدود دو برابر شده.
اینکه کسانی انتظار دارند وقتی اجاره مطب هشت الی ده برابر شده و هزینه خرید و سرویس تجهیزات پزشکی ده الی دوازده برابر شده ، تعرفه درمان و ویزیت مثلا ده درصد اضافه شود ، خود را جهل زدن است.
دقیقا مثل این است کسی که سوار تاکسی میشود انتظار داشته باشد نرخ کرایه تاکسی مانند وقتی باشد که پراید 18 میلیون تومان بود !!! الان پراید 180 میلیون است !!
محمد
۰۸:۲۵ ۲۷ دی ۱۴۰۰
چطوریه تعرفه خدمات پزشکی در سال 1401 به میزان 60درصد مجوز افزایش باید بگیرد و این امر موجب تورم نمیشود اما وقتی نوبت به حقوق کارگر میرسد میگویند افزایش حقوق موجب ایجاد تورم و گرانی شدید برای این قشر خدمتگزار جامعه میشود
همه اینها از بی کفایتی دولتها سرچشمه میگیرد بله تعرفه ویزیت پزشکان جوابگو نیست قبول اما آیا با افزایش 10درصدی حقوق کارگر میتوان این اختلاف 50درصدی را پوشش داد
ایرانی
۰۸:۱۵ ۲۷ دی ۱۴۰۰
ما تاوان اشتباهات مسئولین را می دهیم!!!.... سایر کشورهای دنیا چگونه زندگی می کنند که ما نمی توانیم؟!!
ناشناس
۰۱:۰۵ ۲۷ دی ۱۴۰۰
از کجا بیاریم حق ویزیت 160 هزار تومنی بدیم. دولت می خواهد حقوق ها را بین 3 تا 10 درصد افزایش دهد اما تعرفه های پزشکی را حداقل 60 درصد؟ مردم شاید بتوانند گرسنگی را تحمل کنند اما درد مریضی را چکار کنند.
فلفل
۰۱:۲۴ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
هزینه ویزیت را باید بیمه بدهد نه بیمار.
چطور در کانادا ویزیت دویست دلاری را بطور کامل بیمه میدهد اما اینجا ویزیت سه دلاری را بیمه شانه خالی میکند ؟؟!!!همچنین در هلند. فرانسه . المان و ...
از کشورهایی مثل ترکیه و عمان و امارات و .... نمیخواستم اسم ببرم که مایه شرمساری نشود !
ناشناس
۰۰:۱۵ ۲۷ دی ۱۴۰۰
ملت از دست دو گروه ذله شدن. خودروسازها و پزشکان محترم. طوری میگن تعرفه واقعی خدمات انگار خدمت ده دقیقه ایشون وارداتیه و با دلار وارد میشه. مایه شرمساریه در سالی که اکثریت حقوق بگیر و حداقل بگیر افزایشی در حد 500 دارن، این نجومی بگیرها بخوان 60% رو تعرفه هاشون بیارن. همه مشکلات ما از انحصاره. انحصارطلبی در بعضی چیزا پدر ملتو درآورده.
ناشناس
۱۴:۴۴ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
خدمت به قول شما ده دقیقه ایی پزشکان به واسطه یازده سال درس خواندن ( مجموعا بیست و سه سال با احتساب دوران ابتدایی و متوسطه) و کشیک و طرح در مناطق محروم و ... است. این ویزیت وسط بیابان انجام نمیشود بلکه در مطبی انجام میشود که الان هزینه اجاره ماهانه یک مطب پنجاه متری در شهرهای بزرگ حد اقل هشت الی ده میلیون تومان است.
اما نام خود رو سازان را در کنار پزشکان اوردی !!!!
اگر شما نمیدانی همه میدانند که قیمت خود رو در ایران حد اقل دو الی سه برابر قیمت ان در دنیاست.
اما نرخ ویزیت و هزینه درمان در ایران حدود نصف افغانستان است. و یک پنجم عراق و یک هشتم الی یک دهم ترکیه و کشورهای عربی خلیج فارس و یک چهلم ابی یک پنجاهم کشورهایی مثل هلند. کانادا . بلژیک . فرانسه . و امریکا!!!!!.
پس قدر کشور را حد اقل در موضوع هزینه های پزشکی بدانید!! نقایصی که هست مربوط به ناکارامدی بیمه هاست و اگر کسی باید گله مند باشد این پزشکان هستند که حق الزحمه شان از پزشک افغانی و عراقی هم کمتر است ! کانادا و هلند و .... را بی خیال !
ناشناس
۲۳:۴۹ ۲۶ دی ۱۴۰۰
با توجه به همون تورمی که بانک مرکزی اعلام کرده اگر تعرفه خدمات نظام پزشکی ۶۰درصد باید اضافه بشع...پس حقوق کارگران کارمندان و.... هم باید حداقل ۶۰درصد باید افزایش پیدا بکنه. عجب.... دکترا ماشالا درامدشون خوب نباشه عالیییییه... طلبکارم‌هستن.... حقوق بقیه باید افزایش پیدا بکنه نه دکترا.. ولی چون لابی دارن زور دارن....خواستشونو به کرسی میشونن.. این کارگر مظلوم و بینوا هستش که جز آه و حسرت چیزی نداره. و زیر بار اینهمه بی عدالتی و گرونی داره له میشه. حقوقشم که با‌منت اخرش ۲۰درصد اضافه میشه....اینه حال و روز ما....
ناشناس
۲۳:۴۸ ۲۶ دی ۱۴۰۰
اين قيمتها را خودتان براي خودتون ميگذاريد. البته كشور ما دكتر و متخصص زياد دارد اگر همه براي خودشان تعرفه مشخص كنند سنگ روي سنگ بند نميشود. طرف استاد دانشگاه است حالا وقتي كه به دانشجويان قرار ميدهد براي هر 5 دقيقه 200 هزار طلب كند بهرحال تمام اساتيد تخصص و فوق تخصص و حتي بالاتر دارند.
ناشناس
۲۳:۴۵ ۲۶ دی ۱۴۰۰
همنیجوری اش درامد پزشکان بسیار زیاد است. تازه اگر ویزیتشون رو هم پایین بیارن باز هم کلی درامد دارند
ناشناس
۲۳:۴۰ ۲۶ دی ۱۴۰۰
دستتون درد نکنه!!
پس دکتر هم نمی تونیم بریم
ناشناس
۲۲:۳۷ ۲۶ دی ۱۴۰۰
عجب ادمهای بی مسئولیتی هستند برخی از این پزشکان
سید
۲۱:۵۷ ۲۶ دی ۱۴۰۰
خیلی جالبه...همه کارمندان متخصص کمتر از تورم افزایش حقوق داشته باشند...پزشکان با این درصد...کاش همه شغل ها هم همچین نظامی برای پیگیری حقوقشون میداشتند
البته حقوق هاشون هم با هیچ قشری قابل مقایسه نیست...