سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد:

ارتباط بین کارگر و کارفرما باید سازنده باشد

فلاحتی گفت: تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در واحد‌های تولیدی می‌توانند باعث ارتباط سازنده بین کارگر، کارفرما و دولت شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد - فلاحتی سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد گفت: کارگرانی که به عنوان نماینده، عضو تشکل‌های کارگری و کارفرمایی هستند، مطالبات صنفی کارگران را در حوزه‌های مختلف به کارفرمایان منتقل می‌کنند و با در نظر گرفتن شرایط کارفرما و نشست‌هایی که با آنان برگزار می‌کنند، باعث تسهیل در امور شرکت می‌شوند.

فلاحتی گفت: اعضای تشکل‌های کارگری و کارفرمایی باید به وظایف و ماموریت قانونی خود آگاه باشند.

او می گوید: اعضای این تشکل‌ها باید بدانند که در چه زمینه‌هایی می‌توانند ورود پیدا کنند و به کارفرما مشورت دهند. همچنین به صورت جدی یکی از مطالبات این افراد مباحث آموزش و فراگیری قوانین حوزه کاری مرتبط باشد.

فلاحتی گفت: حضور نمایندگان تشکل‌ها در مراجع حل اختلاف اهمیت دارد و نقش اعضای تشکل‌های کارگری که در مراجع حل اختلاف اداره کار حضور دارند، بسیار مهم است.

او گفت: آشنایی با قوانین کار و تامین اجتماعی و قوانین مربوط به حوزه تشکل‌ها باعث می‌شود رای برای کارگری که مطالبه دارد با کیفیت و استدلال قوی‌تر صادر شود.

فلاحتی گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی در سطح استان در مباحثی مانند مشاغل سخت و زیان آور، رعایت نکات و قوانین مسائل ایمنی در کارگاه ها، طرح طبقه بندی مشاغل و اطلاع داشتن مدیران منابع انسانی واحد‌های تولیدی از مواد قانونی آن، جزء اولویت‌های این اداره است.

او گفت: حوزه فعالیت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گسترده است و آموزش زیر بنای هر کاری است و برگزاری دوره‌های آموزشی باعث مفید بودن خروجی خدمات ارائه شده برای جامعه هدف محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.