سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پنج هزار کیلومتر راه خاکی جنوب سیستان و بلوچستان نیازمند آسفالت است

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: از مجموع ۱۳ هزار کیلومتر راه در جنوب استان پنج هزار کیلومتر راه خاکی، کوهستانی و رودخانه‌ای وجود دارد که نیازمند فوری تخصیص اعتبار برای آسفالت هستند.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان -علی بامری گفت: در بارندگی‌های اخیر بیش‌از ۳۵۰ میلیمتر باران طی چند روز در جنوب استان بارید و با جاری سیلاب ۸۰۰ میلیارد تومان به راه‌های ۱۰۰ روستا و ۱۳ شهرستان جنوبی  استان خسارت وارد شد.

او گفت: بر اثر سیلاب ۸۰ مسیر ارتباطی با یک‌هزار و ۶۰ کیلومتر راه و ۲۷۷ ابنیه فنی آسیب جدی دیده و نیازمند جبران خسارت است.

۱۳ هزار کیلومتر طول راه‌های حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان شامل یک‌هزار و ۴۰ کیلومتر راه اصلی آسفالت، ۴۹ کیلومتر بزرگراه، ۲ هزار و ۶۶۳ کیلومتر راه فرعی و هشت هزار و ۶۶۲ کیلومتر راه روستایی هستند.

بامری گفت: محور‌های روستایی شنی و خاکی در دلگان و دشتیاری، کاجو قصرقند، گرگان نیکشهر، توتان و مهمدان بنت، هبودان چانف، راه‌های کوهستانی منطقه آهوران، فنوج و ایرانشهر فاقد ابنیه فنی و استاندارد‌ها هستند و در پی بارندگی‌ها همیشه تخریب می‌شوند که نیاز به توجه و آسفالت دارند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.