سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازداشت مجرم فضای مجازی در خراسان جنوبی

فردی که به صورت غیرمجاز به اکانت‌های شبکه اجتماعی در بستر فضای مجازی یکی از کاربران دسترسی داشت، بازداشت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی گفت: با مراجعه شهروندی به پلیس فتا مدعی بود فردی ناشناس با دسترسی به اکانت شبکه اجتماعی و انتشار تصاویر و فیلم‌های خصوصی اش در بستر فضای مجازی موجب هتک حیثیت و سلب آسایش وی شده است.

به گفته او مأموران پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان پس از بررسی دقیق اظهارات شاکی و با اقدامات تخصصی پلیسی، متهم را شناسایی و با توجه به حساسیت موضوع طی هماهنگی با مقام قضائی وی به پلیس فتا احضار شد.

 متهم پس از حضور در پلیس فتا و با مشاهده مدارک و مستندات موجود به جرم ارتکابی خود اعتراف کرد که در نهایت پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارسال شد.

کاربران شبکه‌های اجتماعی باید مراقب رفتار آنلاین خود باشند و از روی سرگرمی و یا انتقام جویی برای دیگر کاربران ایجاد مزاحمت نکنند چرا که همانطور که گفته شده است، مزاحمت در فضای سایبر جرم است و با کاربر خاطی برابر قانون برخورد خواهد شد.

سرهنگ محمد پور گفت: شهروندان هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

انتهای پیام /  ط ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.