سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصویب برنامه‌ها و اقدامات ضروری برای تقویت صندوق توسعه ملی

هیات امنای صندوق توسعه ملی به ریاست رئیس جمهور تشکیل جلسه داد و در آن برنامه‌ها و اقدامات ضروری برای تقویت صندوق پس از بحث و بررسی به تصویب رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان - نخستین جلسه هیأت امنای صندوق توسعه ملی روز یکشنبه به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی تشکیل شد و در آن پیشنهاد اهرمی کردن منابع ریالی صندوق در اعطای تسهیلات ریالی به تصویب رسید.

براساس این مصوبه به منظور افزایش پوشش تسهیلات ریالی و اهرمی کردن منابع، هیات عامل صندوق توسعه ملی مجاز است در قراردادهای سپرده گذاری ریالی صندوق مزبور، به نسبت یک سهم صندوق و تا حداقل دو برابر آن سهم آورده بانک عامل از منابع داخلی خود را منظور نماید.

تقویت اقدامات صندوق برای وصول مطالبات سر رسید شده مصوبه دیگری بود که بر اساس آن هیات عامل صندوق توسعه ملی مجاز است برای تسریع در وصول مطالبات معوق خود بابت تسهیلات اعطایی از محل منابع صندوق، نسبت به تملک دارایی‌ها و سهام بانک‌ها و تسهیلات گیرندگان ذیربط و یا مشارکت در طرح های پربازده اقدام نماید.

بر اساس مصوبه «شرط رعایت سند ملی آمایش در تصویب طرح‌ها» نیز مقرر شد کلیه بانک‌های طرف قرارداد صندوق توسعه ملی قبل از اعطای تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی از انطباق طرح یا پروژه با سند آمایش سرزمین اطمینان حاصل نمایند البته این بررسی توسط بانک‌ها نباید موجب تاخیر در اعطای تسهیلات شود.

بر اساس مصوبه دیگری هیات عامل صندوق توسعه ملی مجاز شد در صورت تسویه کامل مطالبات معوق صندوق از سوی تسهیلات گیرنده، نسبت به بخشش وجه التزام تاخیر تادیه دین حداکثر به میزان مابه التفاوت نرخ وجه التزام با نرخ سود مندرج در قراردادهای منعقده اقدام نماید.

مدیریت حساب‌های صندوق توسعه ملی نزد بانک مرکزی پیشنهاد دیگری بود که در این جلسه به تصویب رسید و بر اساس آن مقرر شد نحوه مدیریت و تخصیص منابع ارزی صندوق توسعه ملی نزد بانک مرکزی به گونه‌ای باشد که سهم صندوق توسعه ملی از منابع بلوکه شده،‌ متناسب با سهم این صندوق از کل منابع ارزی بانک مذکور باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۵۴ ۲۶ دی ۱۴۰۰
از میزان و وسعت توسعه ملی که طی سالهای عمر این صندوق در کشور ایجاد شده می توان فهمید که این صندوق برای ملت تاکنون ثمری نداشته است.
ناشناس
۲۱:۳۲ ۲۶ دی ۱۴۰۰
اصفهان در اینده به خاطر خشکسالی زمین رایگان می شود
یحیی
۲۰:۵۰ ۲۶ دی ۱۴۰۰
پیگیری کاربران به جایی رسیده؟

تعدادی از مخاطبان برای تجارت‌نیوز نوشتند که برای پیگیری سرعت اینترنت همراه اول با پشتیبانی‌های این اپراتور تماس گرفتند، اما پشتیبانی اعلام کرده که مشکلی در سرعت اینترنت شبانه همراه اول وجود ندارد.

«متاسفانه منم اینترنت شبانه همراه اول گرفتم و سرعت بصورت ثابت چه داخلی و چه خارجی تقریبا روی ۲۸۰ کیلو بایت ثابته. وقتی هم تماس گرفتم گفتن که زمانی مشکل محسوب میشه که شما نتونسنته باشید چیزی دانلود کنید. حالا برای دانلود یه بازی باید ۲ هفته هر شب لپ تاپ روشن بذاریم.»

«من هم از اینترنت نامحدود شبانه استفاده می کردم. سرعت به ۲۵۶ کیلوبایت رسیده بود. دوبار شکایت کردم. پیام دادند که بررسی کردیم مشکلی مشاهده نشد!»

«سرعت روی یک مگابایت قفل شده .مثلا حد مصرف منصفانه ۴۵۰ گیگ بود . حداقل قبلش اطلاع بدن که هزینه بیخود نکنیم. جالبه اپراتور اصلا اطلاع نداشت و می‌گفت سیم کارتت رو ببر مخابرات تست بشه.»

«دقیقا اینترنت شبانه همراه اول سرعتش داغون شده، زنگ که زدم به اپراتور اصلا گردن نمی‌گرفت که مشکل از طرف اوناست!»

با توجه به کافی نبودن ظرفیت پهنای باند کشور و عدم توسعه شبکه‌های ثابت در چند سال اخیر که باعث شد کاربران به سوی اینترنت موبایل و اپراتورهای موبایل هجوم ببرند؛ دلیل مشکل سرعت اینترنت است.

این احتمال نیز وجود دارد، چون تعرفه‌های اینترنت موبایل در دو سال اخیر ثابت باقی مانده، فروش بسته اینترنت نامحدود شبانه برای اپراتورها به صرفه نیست و آن‌ها اقدام به کاهش سرعت اینترنت کرده‌اند
؟
۱۸:۲۶ ۲۶ دی ۱۴۰۰
بورس و مشکلات مربوط به بورس را فراموش کرده اید ؟
ناشناس
۱۸:۰۷ ۲۶ دی ۱۴۰۰
آیا این صندوق توسعه کمکی به بورس که در حقیقت موتور محرکه ی اقتصاد کشور هست می کند یا خیر؟؟ باید کمی صبر کرد و بعد قضاوت.
ناشناس
۱۷:۳۸ ۲۶ دی ۱۴۰۰
شرکت سایپا اعلام کرده است که نام دو خودرو جدید خود را سپهر و سهند گذاشته است. سپهر در اصل وانتی است که روی پلت فرم خودرو تیبا توسعه پیدا کرده است موتور این خودرو دارای تکنولوژی قدیمی است و راندمان پایینی دارد. پلت‌فرم تیبا توسعه یافته پلت فرم پراید و تکنولوژی آن به چهل سال قبل بازی می گردد.

با این مشخصات بنظر می‌رسد خودرو سپهر تنها در ظاهر و نام، خودرو جدیدی است و در باطن یک خودرو بسیار قدیمی و از رده خارج محسوب می‌شود.

ایمنی خودرو تیبا و پلت‌فرم این خودرو نامشخص است، البته شرکت سازنده ادعای دو ستاره ایمنی را دارد که تا کنون توسط هیچ موسسه معتبری تایید نشده اما در صورت تایید هم دو ستاره ایمنی، ضعیف است. این خودرو دارای سیستم کنترل پایداری نیست و در هنگام تصادف احتمالا خطرناک خواهد بود. تیبا شاسی ضعیفی دارد و مشخص نیست آیا برای تبدیل شدن به وانت تقویت شده است یا خیر. مدت‌هاست عکس‌هایی از وانت های ساخت ایران در شبکه های اجتماعی منتشر می‌شود که از وسط شکسته‌اند.
ن
۲۰:۲۲ ۲۶ دی ۱۴۰۰
هر سخن وقتی و هر نکته مکانی دارد
ناشناس
۱۷:۲۷ ۲۶ دی ۱۴۰۰
دیگه هیچ کی در مورد کنترل قیمت ها و نظارت بر بازار صحبتی نمی کنه. ظاهرا برنامه کوتاه مدت و عاجلی برای کنترل تورم وجود نداره. فقط باید منتظر بمانیم ببینیم آینده چه میشه.