سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحلیلگر صهیونیست:

دستاورد ارتش اسرائیل در جنگ اخیر غزه بسیار محدود بود

تحلیلگر نظامی «یسرائیل هیوم» با اشاره به شکست رژیم صهیونیستی در جنگ غزه اذعان کرد که دستاورد ارتش در این جنگ بسیار محدود بود.

باشگاه خبرنگاران جوان - یوآف لیمور گفت: دستاورد ارتش در طول حمله اخیر به غزه بسیار محدود بود و علتش آن بود که سقف انتظارات ارتش بسیار بالا بود و این سقف انتظارات در غزه درهم شکست.

به گزارش پایگاه اینترنتی فلسطین الآن، لیمور در گزارشی به انتقادات روزافزون از ارتش در دوره آویو کوخاوی، رئیس ستادکل ارتش رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: کوخاوی دیروز وارد چهارمین و آخرین سال تصدی این پست شد. او پیش بینی نمی‌کرد اواخر دوره ریاستش اوضاع ارتش این گونه باشد که به جای جهش ارتش به جلو، مجبور شود با زنجیره بحران‌هایی که بر طرح‌های عظیم آن سایه افکنده است، مقابله کند.

براساس این گزارش، بخشی از بحران‌ها مانند پاندمی کرونا و برگزاری دوره‌های پی در پی انتخابات در دو سال گذشته مانع تصویب بودجه شد و در روند اجرای طرح‌های کوخاوی اخلال ایجاد کرد؛ لذا او به هیچ توصیه‌ای گوش نمی‌دهد و هیچ انتقادی را نمی‌پذیرد و هر فردی که چنین تلاشی کند، حذف می‌شود.

بازتاب‌های شکست ارتش رژیم صهیونیستی در تجاوز ۲۰۲۱ به نوار غزه همچنان در میان محافل نظامی و سیاسی صهیونیستی ادامه دارد.

آموس هرئیل، تحلیلگر صهیونیست روزنامه هاآرتص در رابطه با حوادث و تنش‌های اخیر در نوار مرزی غزه نیز می‌گوید که تشدید فعالیت‌های جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین و تهدیدات اخیر آنان، رویارویی مجدد با غزه در شانزدهمین سال محاصره را نزدیک‌تر خواهد کرد.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز اخیرا نبرد شمشیر قدس را نبردی فوق العاده و دارای ابعادی راهبردی برای درگیری‌های آینده با رژیم صهیونیستی دانست.

عملیات شمشیر قدس از دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه علیه رژیم صهیونیستی شروع شد. دلیل شروع این عملیات نیز حمله صهیونیست‌ها به نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی و تلاش برای اخراج ۵۰۰ فلسطینی از محله شیخ جراح در قدس بود. گروه‌های مقاومت فلسطین طی ۱۲ روز نبرد «شمشیر قدس» در نوار غزه بیش از ۴ هزار موشک در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی، به اقصی نقاط اراضی اشغالی شلیک کرد که سرانجام صهیونیست‌ها را مجبور به اعلام آتش بس کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.