سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اقدام به موقع جهادگران این بار در وقوع سیل رستم

در پی بارندگی‌های دیروز در شهرستان رستم و وقوع سیل و طغیان رودخانه فهلیان متاسفانه باعث آبگرفتگی معابر، خیابان و منازل شهر کوپن و روستای تل افغان شد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه مقاومت رستم گفت: خروش رودخانه فهلیان و وقوع سیل از غروب آفتاب روز گذشته آغاز شد و متاسفانه باعث خسارت به بسیاری از خانه‌ها و زمین‌های کشاورزی شده است و هم اکنون در حال برآورد میزان خسارت هستیم و تا کنون مشخص شده که حدود ۱۵ خانه و و بیش از ۷۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی که در نزدیکی رودخانه بودند آسیب بیشتری دیده اند.

رحمت الله نیکنام گفت: از همان دقایق وقوع سیل گروه‌های جهادی در منطقه حاضر بودند و مشغول خدمات رسانی گردیدند و هم اکنون ۷ گروه جهادی به استعداد ۸۰ نفر مشغول کمک رسانی هستند. اقدامات اولیه در راستای باز کردن معابر، تخلیه و پاکسازی گل و لای، جابجایی اثاثیه منزل و ... بود و خوشبختانه همکاری خوبی بین نیرو‌های هلال احمر، اداره راه و شهر سازی و شهرداری وجود دارد.

او گفت: شهر کوپن در ۲۵ کیلومتری مرکز شهرستان رستم قرار دارد و در روستای تل افغان حدود ۷۰ خانوار ساکن هستند و امیدواریم با کمک‌های مردمی و حمایت نهاد‌های دولتی بتوان به این خانواده‌ها و افراد سیل زده کمک‌های ویژه‌ای کرد تا بخش از خسارت‌های وارد شده جبران شود.

گفتنی است در این اقدامات و کمک رسانی‌ها گروه‌های جهادی مختلفی حاضر بوده اند و حتی از شهرستان‌های همجوار بویژه نورآباد ممسنی نیز در منطقه حاضر و مشغول خدمت رسانی هستند.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.