سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور دو پروانه جدید موزه و مجموعه‌داری در خراسان رضوی

رئیس گروه موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از صدور دو پروانه جدید موزه و مجموعه‌داری در این استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - محمدرضا پهلوان گفت: پروانه راه‌اندازی یک موزه جدید و همچنین پروانه فعالیت یک مجموعه جدید از آثار تاریخی فرهنگی در خراسان رضوی از سوی اداره‌کل موزه‌های این وزارت‌خانه صادر شد.

با توجه به ماده ۲۴ فصل سوم آیین‌نامه مدیریت ساماندهی، نظارت و حمایت از مالکان و دارندگان اموال فرهنگی تاریخی منقول هیئت وزیران، پروانه راه اندازی موزه هنر‌های تجسمی استاد منوچهر اسپهبدی به شماره ۱۴۰۰۲۵۰۰/۲۷۷۷۲مورخ یازده دی ماه سال جاری صادر شد.

رئیس گروه موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: هم‌چنین پروانه فعالیت هجدهمین مجموعه آثار تاریخی فرهنگی این استان با عنوان مجموعه اسناد مربوط به عباس‌قلی‌خان مشهد به شماره ۱۴۰۰۲۵۰۰/۲۵۴۴۷ مورخ بیستم دی ماه سال جاری از طرف اداره کل موزه‌های این وزارتخانه صادر شد.

او گفت: مالکان صرفاً در محدوده اشیاء فرهنگی تاریخی- مجاز فعالیت داشته باشند، و در صورت مشاهده موارد تخلف که در مصوبه به آن اشاره شده است، این پروانه‌ها باطل یا به حالت تعلیق در می‌آید.

پهلوان گفت: هم‌اکنون در استان خراسان رضوی ۹۸ موزه فعالیت می‌کنند و این استان ۱۴ درصد موزه‌ها و بیش از ۱۵ درصد مجموعه‌داران دارای مجوز کشور را در اختیار دارد و پس از استان تهران، خراسان رضوی در جایگاه دوم موزه‌های کشور و در جایگاه اول مجموعه داران مجوز دار کشور قرار دارد.

رئیس گروه موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: بیشتر موزه‌ها زیر نظر این اداره‌کل، آستان‌قدس رضوی، اداره‌کل محیط‌زیست استان و سایر دستگاه‌ها هم‌چون دانشگاه فردوسی مشهد، سازمان زمین‌شناسی شمال شرق کشور درمشهد، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان و نیز بخش خصوصی همانند موزه مازاری تربت حیدریه، موزه بانک ملی و موزه کنسولگری پاکستان، فعالیت می‌کنند.

 

انتهای پیام//م.ج.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.