سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعرفه برق برای رعایت کنندگان الگوی مصرف افزایش نمی‌یابد

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: آئین‌نامه نحوه محاسبه تعرفه برق از بهمن ماه امسال اجرا می‌شود.

 باشگاه خبرنگاران جوان زنجان - نثار معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: آئین‌نامه نحوه محاسبه تعرفه برق از بهمن ماه امسال اجرا می‌شود.

او بابیان اینکه با اجرایی شدن این آئین نامه تعرفه برق تغییری نخواهد داشت و فقط نحوه محاسبه پلکانی مصرف مشترکان تغییر خواهد کرد، گفت: با اجرای آئین‌نامه نحوه محاسبه تعرفه برق هزینه برق مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت کنند هیچ‌تغییری نخواهد داشت و فقط در صورت استفاده بیش از الگوی مصرف به صورت پلکانی میزان بهای برق آن‌ها افزایش خواهد یافت.

او می گوید: در فصول سرد سال الگوی مصرف مشترکان بدون تغییر ۲۰۰ کیلووات خواهد بود و با توجه به اینکه ۷۲ درصد از مشترکان استان زنجان پائین‌تر از الگوی مصرف استفاده دارند میزان هزینه این مشترکان تغییری نخواهد داشت ولی در صورت عدم رعایت الگوی مصرف تعرفه‌ی برق این مشترکان تا ۲ برابر و یا بالاتر افزایش می‌یابد.

به گفته معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، قیمت ارائه انرژی را در ایران بسیار پائین‌تر از میانگین جهانی است و همین نرخ اندک موجب می‌شود که برخی از مشترکان الگوی مصرف را رعایت نکنند.

نثار گفت: با توجه به اینکه بیش از ۹۰ درصد از برق مصرفی کشور با منابع طبیعی تولید می‌شود، عدم استفاده صحیح از برق، علاوه بر اتلاف منابع کشور بر آلودگی زیست محیطی نیز مؤثر است.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.