سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شب‌ها بیشتر تصادف می‌شود

رئیس پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان، گفت: در شب معمولاً تعداد خودرو‌هایی که تردد می‌کنند کمتر از خودرو‌هایی است که در روز در حال حرکت هستند، ولی درصد تصادفات رخ داده در شب بیش‌تر از روز است.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - مهدی خمر  گفت: رانندگی در شب با رانندگی در روز متفاوت است  در شب معمولاً تعداد خودرو‌هایی که تردد می‌کنند کمتر از خودرو‌هایی است که در روز در حال حرکت هستند، ولی درصد تصادفات رخ داده در شب بیش‌تر از روز است.

او گفت: رانندگی در شب به مهارت و تجربه زیادی نیاز دارد، افزود: مهمترین اصول رانندگی در شب، دیدن و دیده شدن است.

به گفته رئیس پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان  تشخیص فاصله وسایل نقلیه و سرعت آن‌ها دو عامل اساسی برای جلوگیری از تصادفات وسایل نقلیه است که این امر درشب‌ها به دلایل مختلف به خوبی صورت نمی‌گیرد.

این مقام انتظامی می گوید: هنگام رانندگی در شب حوزه دید راننده منحصر به محدوده‌ای است که به وسیله نور چراغ‌های وسیله نقلیه روشن شده است.

خمر گفت: مهمترین علل وقوع تصادفات در شب، تاریکی هوا و محدود شدن دید راننده، استفاده از نور بالای چراغ‌ها و خستگی و خواب آلودگی است.

او  در مورد تاریکی هوا و محدود شدن دید راننده  گفت:دیدن وسایل نقلیه و عابرانی که از نقطه خارج از مخروط دید وارد می‌شوند بسیار دشوار است و زمان عکس‌العمل در این شرایط، کفایت لازم را برای جلوگیری از وقوع تصادف یا حادثه ندارد.

رئیس پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان گفت: هنگامی که خودرو روبرویی از نور بالا استفاده می‌کند قدرت دید راننده مقابل به شدت کاهش می‌یابد و در نتیجه قادر به تشخیص وضعیت مقابل خود نیست که این امر باعث انحراف وی از مسیر اصلی و وقوع تصادف می‌شود.

او گفت: راننده در زمان خستگی و خواب آلودگی به تدریج حساسیت و دقت خود را از دست می‎دهد و نمی‌تواند هنگام روبرویی با موانع و خطرات، واکنش صحیحی از خود نشان دهد و در نتیجه حادثه به وجود می‌آید.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.