سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علی رغم دیده نشدن فلج اطفال در خراسان جنوبی

کودکان زیر ۵ سال واکسن فلج اطفال دریافت می‌کنند

مرحله اول طرح واکسیناسیون فلج اطفال ویژه کودکان زیر ۵ سال در خراسان جنوبی آغاز شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - از دیروز مرحله اول طرح واکسیناسیون فلج اطفال در شهرستان های خراسان جنوبی آغاز شده است.

این طرح در چهار شهرستان مرزی خراسان جنوبی شامل نهبندان، سربیشه، زیرکوه و درمیان انجام می‌شود و در سایر شهرستان‌ها که تحت پوشش تیم‌های سیار نیز هستند، این برنامه اجرا می‌شود.

در طرح واکسیناسیون فلج اطفال، کودکان زیر ۵ سال در شهر‌های مذکور واکسن خوراکی دریافت می‌کنند.

از ضرورت تزریق واکسن تا نیاز به همکاری والدین

یکی از شهروندان نهبندانی که فرزند زیر ۵ سال دارد گفت: واکسن فلج اطفال فایده زیادی برای کودکان دارد و می‌تواند آن‌ها را از مشکلات احتمالی نجات دهد.

یکی از پرسنل شبکه بهداشت و درمان نهبندان نیز گفت: از والدین می‌خواهیم نهایت همکاری را با همکاران ما داشته باشند، زیرا اجرای این طرح به سلامتی فرزندان ایران منجر می‌شود.


بیشتر بخوانید


آهنی رئیس مرکز بهداشت شهرستان نهبندان نیز درباره افراد تحت پوشش گفت: کلیه کودکان زیر پنج سال که از تاریخ ۲۵ دی ماه ۱۳۹۵ به دنیا آمده اند، می‌توانند این واکسن خوراکی را دریافت کنند.

او گفت: والدینی که در منزل حضور ندارند و مأمورین بهداشت نمی‌توانند قطره را به فرزندان آن‌ها بدهند، تا پایان هفته به مرکز بهداشت مراجعه کنند.

مرحله اول این طرح که از ۲۵ دی ماه آغاز شده تا ۲۸ دی ادامه دارد و مرحله دوم آن نیز از ۳۰ بهمن ماه تا ۳ اسفند برگزار خواهد شد.

تاکنون موردی از فلج اطفال نداشته ایم

نادری رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهبندان گفت: با توجه به مجاورت شهرستان‌های مرزی خراسان جنوبی با افغانستان و دیده شدن فلج اطفال در دو کشور افغانستان و پاکستان، ضرورت اهدای واکسن فلج اطفال آشکار می‌شود.

او گفت: تاکنون موردی از این بیماری در خراسان جنوبی و شهرستان نهبندان مشاهده نشده است، اما باید در برابر این خطر احتمالی هوشیار باشیم.

نادری گفت: در صورتی که کودک یا والدین او مبتلا به کرونا هستند یا علائم ابتلا به کرونا را دارند، از دریافت واکسن خودداری کنند.

۲۵۷ تیم دو نفره از پرسنل بهداشت و درمان و ۶۳ ناظر در این طرح امر واکسیناسیون را به انجام می‌رسانند؛ همچنین ۲۲ هزار و ۲۱ کودک زیر ۵ سال خراسان جنوبی نیز در این طرح واکسینه خواهند شد.

انتهای پیام/ س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.