سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت سه موج بارشی در هفته جاری/پیش‌بینی‌های فعلی نشانگر بارش سیل‌آسا نیست

کارشناس هواشناسی استان کرمانشاه از فعالیت سه موج بارشی در استان در هفته جاری یاد کرد و گفت : پایان هفته برف و یخبندان در کرمانشاه داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- سعید قاسمی کارشناس هواشناسی استان کرمانشاه گفت : سه موج بارشی این هفته در کرمانشاه فعالیت خواهد داشت، موج اول که از روز‌های گذشته آغاز شده تا امشب (۲۵ دی) باعث بارش‌های پراکنده و البته ضعیف در استان خواهد شد.

در نواحی سردسیر رگبار برف را هم خواهیم داشت.

ورود موج دوم بارشی به استان مربوط به روز‌های یکشنبه و دوشنبه است فعالیت این موج تا صبح روز سه شنبه (۲۸ دی) تداوم خواهد داشت.

پیک بارش این موج مربوط به ظهر یکشنبه تا اواخر وقت دوشنبه است این موج ابتدا با باران آغاز می‌شود، اما پس از آن باعث بارش برف حتی در نواحی معتدل مانند شهر کرمانشاه خواهد شد.

موج سوم روز چهارشنبه (۲۹ دی) در استان فعالیت دارد که کاملا برفی است و بجز نواحی گرمسیر - حتی در این نواحی هم احتمال رگبار موقت برف هست-، در سایر نقاط استان برف به همراه دارد.

تداوم موج بارشی پایان هفته تا اوایل صبح پنجشنبه است.

احتمال اینکه بارش تجمعی باران در برخی نواحی استان به ۷۰ تا ۸۰ میلی متر برسد وجود دارد، به علاوه ممکن است در منطقه اورامانات ارتفاع برف ۵۰ تا ۶۰ سانتی متر باشد.

دمای هوا در استان طی هفته جاری کاهش می یابد که باعث استقرار هوای سرد در استان خصوصا در روز‌های پایانی هفته خواهد شد در روز‌های پایان هفته دمای نواحی گرمسیر استان یک تا سه درجه سانتی گراد زیر صفر، دمای نواحی معتدل پنج تا هشت و دمای نواحی سردسیر هشت تا ۱۲ درجه سانتی گراد زیر صفر می‌رود .

پیش‌بینی‌های فعلی نشانگر بارش سیل‌آسا در استان نیست

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با بیان اینکه پیش‌بینی‌های فعلی نشانگر بارش سیل‌آسا در استان نیست، گفت: ستاد بحران استان آمادگی دارد در صورت وقوع بحران احتمالی تمام اقدامات لازم را برای مدیریت آن انجام دهد.

امیر ظهرابی گفت: البته در چند محور استان از جمله روانسر به پاوه و کرند غرب به سرپل‌ذهاب شاهد بارش برف بوده‌ایم، اما این مسیر‌ها برف‌روبی شده و درحال‌حاضر مشکلی برای تردد خودرو‌ها وجود ندارد.

اداره‌کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه تابع پیش‌بینی و هشدار‌های سازمان هواشناسی و سازمان مدیریت بحران کشور است، ستاد بحران استانداری کرمانشاه آمادگی دارد که در صورت وقوع بحران احتمالی تمام اقدامات لازم را برای مدیریت آن انجام دهد.

از چند ماه قبل دستورالعمل اقدامات احتیاطی به همه دستگاه‌های مرتبط استان ابلاغ و تاکید شده است که همه اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با حوادث طبیعی انجام شود.

برخی اقدامات از جمله قطع سرشاخه‌های درختان و لایروبی رودخانه‌های حادثه‌خیز تا حد توان انجام‌شده است، اما در مجموع امکانات اداره‌کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه زیاد نیست.

طبق گزارش هواشناسی تا این لحظه بارندگی سیل‌آسا یا بارش شدید برف پیش‌بینی‌نشده است، البته طی هفته جاری بارش‌هایی در پیش خواهد بود، اما پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که منجر به وقوع بحران نخواهد شد.

البته ممکن است در صورت وقوع بارش‌های شدید و کوتاه‌مدت شاهد آب‌گرفتگی در سطح برخی معابر شهری باشیم.

تا این لحظه مشکلی در میزان مصرف انرژی در سطح استان نداشته‌ایم .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.