سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو جنبش حماس:

«شمشیر قدس» هنوز غلاف نشده است

سخنگوی جنبش حماس با اشاره به مقاومت مردم النقب در مقابل صهیونیست‌ها اعلام کرد نبرد شمشیر قدس هنوز غلاف نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان- «عبدالطیف القانوع» در مصاحبه با شبکه المیادین گفت: «ملت ما در رویارویی نامحدود با اشغالگران در همه مناطق و شهرهاست. پایداری اهالی منطقه النقب، یکی از پیامد‌های نبرد شمشیر قدس است که هنوز غلاف نشده است».

خبرگزاری القسطل نیز تایید کرد «احمد الشویکی» معروف به حلاق النقب (آرایشگر النقب) که در ۱۳ سالگی به عنوان کوچکترین اسیر جهان به زندان‌های رژیم صهیونیستی رفت، چند روز دیگر و در ۳۳ سالگی آزاد خواهد شد.

مردم منطقه النقب در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ در برابر اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و تلاش این رژیم برای اشغال اراضی فلسطینیان در این منطقه دست به یک قیام جمعی زدند. این تحولات که اکنون در منطقه النقب در حال رخ دادن است نقطه عطفی در تاریخ این منطقه به شمار می‌رود که در گذشته سابقه نداشته است.

از صبح پنجشنبه گذشته (۱۳ ژانویه، ۲۳ دی) منطقه «النقب» در سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ شاهد درگیری‌های مستمر میان فلسطینیان و صهیونیست‌هاست. نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی که ۹۵ درصد اراضی منطقه النقب را اشغال کرده‌اند و اکنون در تلاش برای اشغال ۵ درصد باقی مانده نیز هستند، با فلسطینیان درگیر شده و تاکنون ۳۰ فلسطینی بازداشت شدند. از سوی دیگر منابع رسانه‌ای رژیم صهیونیستی گزارش دادند که در نتیجه درگیری‌ها در منطقه النقب ۴ نیروی پلیس رژیم اشغالگر زخمی شدند.

تجاوزات رژیم صهیونیستی به این منطقه به منظور گسترش شهرک‌سازی‌های صهیونیستی است که به بهانه‌های واهی مردم النقب را هدف قرار می‌دهد. پیش از این نیز به دنبال اعتراضات و درگیری‌های شدید بین فلسطینی‌ها و نظامیان رژیم صهیونیستی در منطقه النقب در اراضی اشغالی ۱۹۴۸، دو نظامی صهیونیست زخمی شدند و یک خودرو به آتش کشیده شد.

عملیات شمشیر قدس از دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه علیه رژیم صهیونیستی شروع شد. دلیل شروع این عملیات نیز حمله صهیونیست‌ها به نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی و تلاش برای اخراج ۵۰۰ فلسطینی از محله شیخ جراح در قدس بود. گروه‌های مقاومت فلسطین طی ۱۲ روز نبرد «شمشیر قدس» در نوار غزه بیش از ۴ هزار موشک به اقصی نقاط اراضی اشغالی در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی شلیک کرد که سرانجام صهیونیست‌ها را مجبور به اعلام آتش بس کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.