سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تداوم نظارت‌ها بر صنایع آلاینده در یزد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: واحد‌های صنعتی به صورت متوسط، پنج بار در ساعت با دوربین‌های نظارتی و سنجشی، پایش می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد -  نیره پورملائی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد به مناسبت گرامیداشت هفته هوای پاک، گفت: یکی از کار‌های اصلی سازمان حفاظت محیط زیست و به تبع آن این اداره کل، نظارت بر اجرای قانون هوای پاک است و نظارت بر کانون‌های مولد آلودگی نیز از موضوعات اصلی اداره کل محیط زیست به شمار می‌آید.

او گفت: اجرای قانون هوای پاک یکی از وظایف اصلی اداره کل حفاظت محیط زیست استان  است و نظارت‌ها همیشه وجود دارد و در شرایط اضطرار تشدید می‌شود تا این شرایط کنترل شده و کاهش یابد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: یکی از مجهزترین و منحصر به فردترین مراکز پایش کشور در استان یزد وجود دارد که سال گذشته راه اندازی شد.

پورملائی گفت: هر واحد صنعتی به صورت متوسط، پنج بار در ساعت به وسیله دوربین‌های نظارتی و سنجشی، پایش می‌شود که این مساله می‌تواند تصویر درستی از آلودگی صنعت داده و ما به این واحد‌ها اخطار و مهلت قانونی می‌دهیم و در صورت بی توجهی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

او گفت: در حال حاضر ۷۴ پرونده قضایی برای صنایع آلاینده به ثبت رسیده است و در مراجع قضایی در حال رسیدگی هستند.

پورملائی گفت: در حوزه محیط زیست برای شهرستان‌ها مرز سیاسی قائل نبوده، بلکه مرز اکولوژیک قائل هستیم و اشکذر یکی از شهر‌های صنعتی استان به شمار می‌آید و تحت تاثیر میبد و اردکان قرار دارد.

او گفت: ایستگاه پایش کیفی هوا در اشکذر یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به یزد است که اعتباری برای این مساله تخصیص داده شده و بلافاصله پس از ورود نقدینگی این ایستگاه خریداری می‌شود.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.