سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت سامانه بارشی در استان شامگاه یکشنبه به اوج می رسد

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: فعالیت‌های سامانه بارشی فعال در کشور امشب تقویت می‌شود و برای شامگاه یکشنبه به اوج خود می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-محمدحسن باقری شکیب گفت:بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده، نیمه ابری تا تمام ابری، همراه با ریزش خفیف و پراکنده برف و وزش شدید پیش‌بینی می‌شود.

او گفت: فعالیت سامانه بارشی فعال  در نیمه جنوبی استان بیشتر از سایر نقاط است و پیش بینی می‌شود بین ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر برف را به همراه داشته باشد.

به گفته کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان در پی فعالیت این سامانه از امروز دمای هوای استان روزانه سه تا پنج درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد و روز سه شنبه در برخی از نقاط به ۱۵ درجه سانتیگراد زیر صفر نیز می‌رسد.

باقری شکیب سرعت وزش باد طی ۲۴ ساعت گذشته در برخی از مناطق این استان به بیش از۷۰ کیلومتر بر ساعت رسید و  سرعت وزش باد در شهرستان بهار نیز ۷۶ کیلومتر برساعت بود.

او گفت: در شبانه روز گذشته اسدآباد با ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر بیشترین و قهاوند با یک درجه سانتیگراد بالای صفر، سردترین دمای استان را داشته‌اند.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی همدان گفت: دمای بیشینه هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ درجه سانتیگراد بالای صفر و دمای کمینه این شهر ۲ درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.
انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.