سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش بهای نفت خام در بازار انرژی

به دنبال افزایش نگرانی‌های جهانی از احتمال حمله نظامی روسیه به اوکراین و اعمال برخی محدودیت‌های کرونایی در جهان قیمت نفت افزایش یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بازار‌های نفتی این روز‌ها به شدت تحت تاثیر اخبار مربوط به احتمال حمله نظامی روسیه به اوکراین و اعمال برخی تحریم‌های آمریکا علیه مسکو قرار دارد.

از این رو، بهای معاملات آتی نفت برنت دریای شمال با ۱.۹ درصد افزایش، به ۸۶ دلار و ۶ سنت در هر بکشه رسید. این بالاترین رقم این شاخص نفتی در دو ماه گذشته است. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۲.۱ درصد افزایش، ۸۳ دلار و ۸۲ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

تحلیلگران می‌گویند حداقل در میان مدت میزان عرضه نفت نسبت به تقاضای آن محدود است و این می‌تواند بر قیمت‌های نفت خام تاثیرگذار باشد.

مقامات آمریکایی روز جمعه ابراز نگرانی کردند در صورت شکست تلاش‌های دیپلماتیک احتمال حمله نظامی روسیه به اوکراین افزایش خواهد یافت. مسکو تا به حال بیش از ۱۰۰ هزار نیروی نظامی در مرز‌های اوکراین مستقر کرده است.

بسیاری از کارشناسان بازاری انرژی، قیمت نفت را برای سال جاری میلادی در محدوده هر بشکه ۱۰۰ دلار پیش بینی کرده اند. نتایج مذاکرت هسته‌ای میان ایران و طرف‌های غربی نیز می‌تواند در روز‌های آینده تاثیرات مهمی بر بازار‌های نفتی داشته باشد.

چین نیز اعلام کرده می‌خواهد در اول فوریه سال جاری بخشی از ذخایر نفتی استراتژیک خود را به منظور کنترل قیمت‌های جهانی نفت خام آزادسازی کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.