سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۶ درصد از بارداری‌ها در سنین بالای ۳۵ سال

مدیرکل سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: ۱۶ درصد از بارداری‌ها در سنین بالای ۳۵ سال رخ می دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان - سیدحامد برکاتی گفت: در حال حاضر به دلیل مسائل مالی و اقتصادی ۱۶ درصد از بارداری‌ها در سنین بالای ۳۵ سال اتفاق می‌افتند و فاصله بین ازدواج و فرزند آوری اول، همچنین فاصله زمانی تولد فرزند اول و دوم تحت تاثیر مسائل مالی، فرهنگی و حتی اجتماعی افزایش پیدا کرده است. شاخص کلان جمعیت و باروری کل کاهش داشته است. با اختصاص بودجه‌های مورد نیاز و قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده امیدواریم این شاخص به ۲/۱ برسد.

در حال حاضر به گواه آمار رشد جمعیت در کشور کاهش پیدا کرده است و کارشناسان پیش بینی کرده اند تا سال ۲۰۳۰ میزان جمعیت سالمند کشور افزایش پیدا خواهد کرد.

برکاتی گفت: وزارت بهداشت بسته های مختلف خدمتی مانند باروری سالم و مراقبت از کودکان با هدف افزایش ازدواج و کاهش سن باروری به مردم در مراکز خدمات جامع سلامت و خانه های بهداشت در سراسر کشور ارائه می دهد. قانون جوانی جمعیت به شرط اختصاص منابع کامل، تحولی در زمینه رشد جمعیت ایجاد خواهد کرد.


بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۲۸ ۲۷ دی ۱۴۰۰
احمقانه ترین کار بچه دار شدن در سنین بالا است. بچه به دنیا میاد مادرش 37 ساله است باباش 45 ساله. این یعنی اینکه دو تا آدم خودخواه می خواستند به هر قیمتی بچه داشته باشند. بچه 10 ساله میشه دو تا آدم میانسال به اسم پدر و مادر نشستن جلوش.
ناشناس
۱۰:۲۷ ۲۶ دی ۱۴۰۰
ازدواج بی ازدواج
ناشناس
۱۰:۲۷ ۲۶ دی ۱۴۰۰
بچه بی بچه
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۶ دی ۱۴۰۰
نه به ازدواج