سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون گردشگری لرستان خبر داد؛

ثبت ۱۸ نوع غذای سنتی لرستان در فهرست آثار ملی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: ۱۸ نوع خوراک محلی این استان به ثبت ملی رسیده که از این مجموع جگروز، کباب سنتی، خورشت کدوحلوایی، شامی کباب و نان بلوط بیشتر از بقیه شناخته شده هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خرم آباد - "اسکندر فلاحوند" گفت: غذا‌های بومی لرستان شامل چهار دسته آش ها، غذا‌های اصلی با پایه گوشت، نان و شیرینی‌ها هستند که غذا‌های اصلی اغلب با پایه گوشت تهیه می‌شوند و از این میان می‌توان به جگروز، کباب سنتی، آش گوشت و شامی کباب اشاره کرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: این خوراک‌ها در تمام جشنواره‌های استان در معرض نمایش قرار می‌گیرد تا غذا‌های سنتی هرچه بیشتر معرفی شود.

فلاحوند ظهار داشت: یکی از اولویت‌های این اداره کل در حوزه گردشگری نیز، معرفی هرچه بیشتر غذا‌های بومی و نحوه طبخ آن‌ها است.

او ادامه داد: در زمان شیوع ویروس کرونا با وجود اینکه امکان کمتری برای حضور در نمایشگاه و جشنواره‌ها مهیا شده، اما با فعالیت در حوزه مجازی، تهیه کتابچه و بروشور سعی در معرفی غذا‌های بومی استان شده است و سال گذشته نیز با برگزاری جشنواره فرهنگ و اقوام در لرستان، پنج نمایشگاه دایر شد که معرفی هر چه بیشتر فرهنگ لرستان از جمله خوراک‌های بومی و محلی در دستور کار آن قرار داشت.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با بیان اینکه ۳۸ مرکز اقامتی با ظرفیت یکهزار و ۵۰۰ تخت در لرستان وجود دارد افزود: در مجموع ۱۴۲واحد اقامتی از جمله هتل، مهمانپذیر، اقامتگاه بوم گردی، سفره خانه‌های سنتی و مجتمع‌های خدماتی بین راهی لرستان به مسافران ارائه می‌کنند که ۲۲ هتل با ظرفیت یکهزار و ۷۰۵ تخت و ۱۰ مهمانپذیر با ظرفیت ۲۹۰ تخت از جمله این مراکز هستند.

 

انتهای پیام/ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.