سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چهره‌های مشهور خراسان رضوی سفیران مقابله با اعتیاد

دبیر کمیته فرهنگی پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی از چهره های مشهور و سرشناس استان به عنوان سفیران پیشگیری از اعتیاد خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - محسن نظری گفت: چهره‌های مشهور و سرشناس خراسان رضوی از جمله هنرمندان، ورزشکاران، استادان دانشگاه، نخبگان و کنشگران اجتماعی به عنوان سفیران پیشگیری از اعتیاد، در امر مقابله با این بلای خانمان‌سوز در جامعه مشارکت داده می‌شوند.

دولت به‌تنهایی قادر به حل معضل اعتیاد نیست و ضروری است علاوه بر چهره های سرشناس، گروه های مرجعی چون روحانیان، امامان جمعه و فعالان رسانه ای نیز حساس شده و به کمک این ستاد بیایند.


بیشتر بخوانید


برای مهار این آسیب اجتماعی، در نظر است پس از شناسایی افراد تاثیرگذار و دارای پایگاه اجتماعی در سطوح مختلف جامعه، این افراد به عنوان سفیران پیشگیری از اعتیاد به جامعه معرفی شده و شرایطی فراهم شود که آنان بتوانند از ظرفیت‌ رسانه و تریبونی که در اختیار دارند به منظور آگاه سازی مردم از تبعات منفی اعتیاد استفاده کنند.

نظری معتقد است در مرحله اجرایی این پویش نیز از ادارات کل ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان درخواست کرده ایم تا هنرمندان، قهرمانان و ورزشکاران مدال آور ملی و بین المللی و افراد تاثیرگذار استان را، که دارای جایگاه مردمی هستند، معرفی کنند و همچنین از ظرفیت دینی و جامعه روحانیان و امامان جمعه و جماعات سرشناس و معروف در این مسیر استفاده شود.

به گفته دبیر کمیته فرهنگی پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی،  رسانه‌های جمعی و شبکه‌های اجتماعی نقش مهمی در هدایت پویش‌های پیشگیری از اعتیاد بر عهده دارند، چرا که رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی با کارکردها و ویژگی‌های خاص خود می توانند با شکل‌دهی به پویش‌های مردمی، نقش مهمی در پیشگیری از اعتیاد ایفا کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ص.ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.