سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری همایش دیده‌بان صبح در یزد

همایش دیده‌بان صبح به مناسبت سالگرد شهادت شهید خبرنگار غلامرضا رهبر در سازمان بسیج هنرمندان یزد برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد - رئیس سازمان بسیج رسانه استان یزد در این همایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید غلامرضا رهبر گفت: غلامرضا رهبر نخستین خبرنگار شهید و اولین گزارشگر شهید صدا و سیمای ایران در جنگ است که آخرین گزارش او از عملیات کربلای ۵ شنیده شد و رسالت بسیار خوبی را در بازگو کردن روایات جنگ داشتند.

پارسائیان گفت: ان شالله با تأسی از این شهید بزرگوار راه این شهید را ادامه بدهیم. قلمی که در دست ماست ابزار سعادت ما شود و در روز واپسین برای شهدایی که رفتند باعث سرافرازی ما شود.

سردار زارع کمالی جانشین فرمانده سپاه الغدیر یزد نیز در این مراسم از اهتمام رسانه در همراهی با نظام و انقلاب در مناسبت‌های مختلف قدردانی کرد و گفت: رسانه‌ها بیشترین نقش را در ارتقای آگاهی مردم دارند و در جنگ افکار، بیشترین مسئولیت را برعهده دارند.

مهدیان، نویسنده و خبرنگار انقلابی سخنران این مراسم گفت: خبرنگاران ما باید بتوانند با توجه به شرایط حساس کنونی در ابعاد مختلف اخباری را تهیه کنند که قدرت برانگیختگی و قدرت در برگیرندگی لازم را داشته باشد و در یک کلام بتوانند اخبار واقع را به قلب مخاطبان برسانند.

مهدیان از جهاد رسانه‌ای به عنوان جهاد تبیین یاد کرد و گفت: جنگ شناختی موضوع کاملاً جدید و یک جنگ تازه است و این جنگ به این جهت مهم است که بقیه جنگ‌ها در خدمت جنگ شناختی هستند.

پژوهشگر حوزه رسانه در پایان گفت: خبرنگار انقلابی باید در دو حوزه علم و معنویت رشد یابد، اهل مناجات و تعبد باشد و بتواند اخباری را تهیه کند که قدرت برانگیختگی و دربرگیرندگی لازم را داشته باشد و خبر را به قلب مخاطبان برساند و چنین خبرنگاری قطعاً یک مربی، معلم و مرشد خواهد شد.

امیر رضا زاده، دبیر این همایش گفت: هدف از برگزاری این همایش بصیرت افزاری اهالی رسانه است تا قلم‌های ارزشمند و تاثیرگذارتری در رویداد‌های کشورمان داشته باشند.

او در ادامه بسیج رسانه را محلی برای استفاده از ظرفیت تمامی اصحاب رسانه بدون در نظر داشتن جریانات سیاسی خواند و گفت: قلم قوی‌تر رسانه‌ها، مطالبه‌گری بیشتر مسائل جامعه از سوی این قشر و به دنبال آن تعهد و فعالیت افزون‌تر مسئولان را شاهد باشیم.

در پایان این همایش با اهدای لوح تقدیر از فعالان حوزه رسانه توسط سازمان بسیج رسانه استان تجلیل شد.

انتهای پیام/ غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.