سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه استان آذربایجان شرقی

آیین تودیع و معارفه رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه استان آذربایجان شرقی برگزار شد و طی آن محمد فرشکاران به عنوان رئیس جدید این سازمان انتخاب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز -صالح معاون مجلس ، حقوقی و امور استان‌های سازمان برنامه و بودجه کشور در مراسم معارفه رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه استان آذربایجان شرقی گفت: نظام تصمیم گیر به این نتیجه رسیده است که باید تمرکز زدایی شود و با اختیاراتی که به استانداران داده می‌شود آن‌ها سکاندار و نماینده حاکمیت باشند.

  اینک نظام بانکی ما به طور متمرکز کار می‌کند و در استان‌ها قدرت تصمیم گیری برای تسهیلات وجود ندارد، ولی برای اولین بار بحث یک نهاد مالی پولی استانی مطرح شده است که لایحه آن تقدیم شده است و پس از تصویب اختیارات تجهیز و تخصیص منابع برای اولین بار در ۱۴۰۱ به استان‌ها داده می‌شود که جزو آرزو‌های استانداران بود.

عابدین خرم  استاندار آذربایجان شرقی  گفت: یکی از ارکان توسعه استان سازمان برنامه و بودجه است.

 یک سازمان با برنامه و بودجه پویا و بالنده  می تواند همه مجموعه‌ها را هدایت کرده و با آمارهایش مرجعی برای رشد استان در ابعاد مدیریت و بهره وری باشد و دستگاه‌ها را از روزمرگی نجات دهد.

سازمان برنامه و بودجه برای راهبری و نظارت باید برنامه محور باشد.

 این سازمان باید اقدامات زیادی برای توسعه و راهبری آن انجام دهد از جمله بازمهندسی منابع و اعتبارات و پاسخگو کردن دستگاه‌ها در زمینه هزینه کرد، ظرفیت سازی برای توسعه بخش خصوصی، برنامه ریزی مدون برای بهره مندی از اختیارات صندوق ذخیره ارزی، تلاش برای افزایش سهم بانک‌های استان از منابع مالی و معادن، بالفعل کردن ظرفیت‌های توسعه صنایع بزرگ استان، مانع زدایی در عرصه تولید، فعال سازی کمیته بهره وری استان و پیگیری برای تحقق فاینانس‌های داخلی و خارجی.

فرهنگی رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی گفت: پیشنهاد ما نیز به سازمان برنامه و بودجه آماده سازی اقداماتی است که باعث تصمیم سازی می‌شود تا منابع و اعتبارات مناسبی برای استان در نظر گرفته شود.

در پایان مراسم از زحمات داوود بهبودی قدردانی و محمد فرشکاران به عنوان رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه استان معرفی شد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.