سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرفتار شدن دو کوهنورد در گرده آلمان‌ها

دو مربی کوهنوردی اهل تهران که برای صعود به علم کوه رفته بودند در گرده آلمان‌ها گرفتار کولاک شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان ساری- کردگار محمودی رئیس جمیت هلال‌احمر شهرستان کلاردشت گفت: یک گروه تخصصی کوهستان صبح دیروز چهارشنبه خبر گرفتار شدن ۲ کوهنورد تهرانی به نام‌های عباس کلهر مربی کوهنوردی و حامد شاه‌حسینی مربی سنگ نوردی در منطقه گرده آلمان‌ها و زیرسنگ سماور را دریافت و  به‌دلیل سرمای شدید و یخ‌زدگی یکی از آنها درخواست امدادرسانی کرده بودند.

این دو نفر قرار بود از مسیر گرده آلمان‌ها به علم کوه صعود کنند که به دلیل سرما و کولاک شدید زمین‌گیر شدند و عملیات نجات با اعزام یک فروند بالگرد در دستور کار قرار گرفت، اما به‌دلیل وزش باد شدید و ارتفاع بالا برای پرواز بالگرد امکان اعزام نیرو با وجود آماده بودن تیم امداد و نجات فراهم نشد.

با مساعد شدن نسبی هوا با هماهنگی کمیته جست‌وجو و نجات فدراسیون و سازمان امداد و نجات هلال‌احمر، صبح امروز یک فروند بالگرد با پرواز به منطقه علم‌کوه در قالب یک تیم ۶ نفره از امدادگران کوهستان فدراسیون و هلال احمر به منطقه اعزام شدند.

علم‌کوه در کلاردشت با ارتفاع ۴۸۵۰ متر بلندترین کوه ایران پس از دماوند است و فنّی‌ترین و سخت‌ترین مسیر‌های سنگ‌نوردی و دیواره‌نوردی ایران را دارد.

گرده آلمان‌ها دیواره اصلی علم کوه به دلیل شیب‌های تند، دره‌های عمیق و بهمن‌های هولناک برای کوهنوردان عادی دژی غیر قابل دسترسی است.

انتهای پیام / ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.