سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمار معاملات هفتگی بورس تهران منتشر شد؛

۱۲ شاخص بورسی منفی بودند

تحلیلگر بازار سرمایه گفت: ارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران در هفته معاملاتی گذشته با افزایش ۳۵.۸۴ درصدی به ۱۸ هزار و ۳۹۰ میلیارد تومان رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان - کوروش آسایش گفت: در طول هفته معاملاتی گذشته که از ۱۸ دی تا ۲۲ دی ماه محاسبه می‌شود، ۵ روز معاملاتی داشتیم و شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت با ۲.۱۱ درصد کاهش به میزان ۲۸ هزار و ۸۱۲ واحد تغییر داشته و از تراز یک میلیون و ۳۶۳ هزار و ۹۶ واحد به یک میلیون و ۳۳۴ هزار و ۲۸۳ واحد رسید.


بیشتر بخوانید


این کارشناس بازار سرمایه گفت: همچنین سایر شاخص‌ها از جمله شاخص صنعت نیز با کاهش ۲.۵۱ درصدی به میزان ۳۱ هزار و ۶۸۸ واحد تغییر داشته و به عدد ۱ میلیون و ۲۳۱ هزار و ۸۱۹ واحد رسید.  شاخص میانگین موزون ۵۰ شرکت فعال‌تر نیز ۲.۲۲ درصد کاهش پیدا کرد (کاهش ۱ هزار و ۲۰۱ واحدی) و به عدد ۵۲ هزار و ۹۳۱ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن نیز که نشانگر رشد یا کاهش ارزش شرکت‌های کوچکتر بازار است، با کاهش حدود ۱.۵۹ درصدی به میزان ۵ هزار و ۷۰۱ واحد تغییر داشته و از عدد ۳۵۹ هزار و ۴۷۲ واحد به ۳۵۳ هزار و ۷۷۲ واحد رسیده است.

ارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران در هفته معاملاتی گذشته با افزایش ۳۵.۸۴ درصدی نسبت به هفته معاملاتی قبل خود، از مبلغ ۱۳ هزار و ۵۳۸ میلیارد تومان به ۱۸ هزار و ۳۹۰ میلیارد تومان رسید. حجم کل معاملات نیز، از ۲۰ میلیارد و ۹۷۴ میلیون سهم به ۲۹ میلیارد و ۵۱۵ میلیون سهم رسید که نسبت به هفته گذشته افزایش ۴۰.۷۲ درصدی را نشان می‌دهد.

ارزش معاملات در بازار بدهی که نشانگر میزان خرید و فروش اوراق است، به میزان ۶۸.۳۳ درصد نسبت به هفته گذشته افزایش داشته و از ۲۶۶ میلیارد تومان به ۴۴۸ میلیارد تومان رسیده است. همچنین حجم معاملات اوراق بدهی نیز با افزایش ۶۵.۳۹ درصدی همراه بود و از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار برگه به ۴ میلیون و ۴۷۰ هزار برگه اوراق بدهی رسیده است.

 ارزش معاملات بازار مشتقه با افزایش ۱۴.۳۸ درصدی از ۲۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون  تومان به ۲۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسید. حجم معاملات این بازار نیز با افزایش  ۴۷۲ درصدی همراه بود و از ۴ میلیون و ۸۴۰ هزار برگه قرارداد به ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار  قرارداد رسیده است.

 ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز با کاهش ۱۳.۳۲ درصدی از ۴ هزار و ۸۷۷ میلیارد تومان به ۴ هزار و ۲۲۸ میلیارد تومان رسید. حجم معاملات این ابزار مالی نیز با کاهش ۲۳.۸۳ درصدی از ۳ میلیارد و ۵۳۹ میلیون یونیت به ۲ میلیارد و ۶۹۶ میلیون یونیت رسید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.