سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر:

افزون‌بر ۲۸ هزار سیل زده سیستان و بلوچستان امدادرسانی شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۲۸ هزار و ۸۰۴ نفر در قالب ۶ هزار و ۳۴۳ خانوار از زمان بروز سیلاب اخیر تاکنون امدادرسانی شده اند.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - علیرضا میر بهاء الدین گفت:۱۳ هزار و ۶۶۰ نفر در قالب۲ هزار و ۸۵۸ خانوار سیل زده سیستان و بلوچستان در این مدت توسط نیرو‌های هلال احمر در چادر اسکان اضطراری داده شدند.

او  توزیع یک هزار و ۷۶۱ دستگاه چادر امدادی، ۸۳۲ دستگاه چادر مسافرتی، ۲ هزار و ۸۹۳ تخته موکت۱۴ هزار و ۴۳۱ تخته پتو و ۱۰ هزار و ۶۲۹ کیلوگرم نایلون را از جمله اقلام توزیع شده در این بین سیلزدگان سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان می گوید:   تاکنون یک هزار و ۹۹۷ بسته غذایی، ۱۶ هزار و ۱۷۲ قوطی کنسروجات، هشت هزار و ۵۱۶ کیلوگرم برنج،۲ هزار و ۷۹ کیلوگرم قندو شکر،۲۶ هزار و ۸۳۴ بطری آب معدنی و همچنین چای و حبوبات، فانوس و والور توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر استان بین آسیب دیدگان توزیع شده است.

او گفت: ۳۱۸ روستا و ۱۸ شهرستان سیستان و بلوچستان شامل چابهار، کنارک، سرباز، فنوج، زابل، نیمروز، مهرستان، زاهدان، دلگان، هیرمند، سیب و سوران، ایرانشهر، نیکشهر، زهک، خاش، سراوان و میرجاوه درگیر سیلاب و آبگرفتگی بودند که توسط سه هزار و ۷۶۱ نفر روز نیروی نجاتگر هلال احمر در قالب ۷۲۱ تیم عملیاتی و بکارگیری ۵۰۳ خودرو امدادی و عملیاتی امدادرسانی شدند.

به گفته میربهاءالدین  در این مدت ۲ سورتی پرواز توسط یک فروند بالگرد جمعیت هلال احمر در مناطق آسیب دیده و سخت گذر به منظور توزیع اقلام و نجات ۱۰ نفر افراد گرفتار در سیلاب سیستان و بلوچستان توسط نیرو‌های این جمعیت انجام شد.

بارش‌های کم‌سابقه در جنوب استان سیستان و بلوچستان به ویژه در دو شهرستان چابهار و کنارک در هفته های  اخیر موجب آبگرفتگی معابر و منازل مردم شده و خسارات متعددی به زیرساخت‌های این منطقه وارد کرده است.

بارش‌های سیلابی موجب شد شهرستان کنارک در ردیف پر باران‌ترین شهر‌های جهان قرار بگیرد.

 

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.