سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بلینکن: روسیه به برنامه موشکی کره شمالی کمک می‌کند

وزیر خارجه آمریکا مدعی حمایت روسیه از برنامه موشکی کره شمالی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا مدعی کمک روسیه به برنامه موشکی کره شمالی شد. 

به نقل از سی ان ان، بلینکن در بیانیه‌ای در این باره گفت: علاوه بر افراد و نهاد‌هایی که وزارت خزانه داری آمریکا آن‌ها را تحریم کرده است، وزارت خارجه برخی تحریم‌ها را علیه افرادی در روسیه و کره شمالی اعمال خواهد کرد.

وی ادامه داد: تمامی نهاد‌ها و موسساتی که به طور مادی به ساخت و تولید سلاح‌های کشتار جمعی و ارسال آن‌ها به کره شمالی کمک کرده اند تحت این تحریم‌ها قرار می‌گیرند.

برخی منابع خبری می‌گویند مقامات آمریکا از پیشرفت‌های حاصل شده در ساخت موشک‌های مافوق صوت در کره شمالی که در روز‌های اخیر با موفقیت آزمایش شد شگفت زده شده اند.

آمریکا تحریم‌هایی را علیه ۶ شهروند کره شمالی و یک فرد روسی و یک نهاد روسی که ادعا شده مسئول خرید محصولات برای برنامه تسلیحاتی کره شمالی بوده اند، اعمال کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شد این اقدام در راستای تلاش‌های آمریکا برای جلوگیری از توسعه سلاح‌های کشتار جمعی کره شمالی و برنامه موشک‌های بالستیک صورت پذیرفته است.

این تحریم‌های امریکا پس از ان صورت می‌پذیرد که کره شمالی از هفته گذشته، دو موشک را آزمایش کرد. گفتنی است روز سه شنبه رسانه‌های خبری گزارش داده بودند کره شمالی دومین آزمایش موشکی خود را ظرف کمتر از یک هفته انجام داده است. مقامات مطلع در کره جنوبی با تایید این خبر اعلام کردند پیونگ یانگ اقدام به شلیک یک پرتابه به سمت دریای ژاپن کرده است.

پیونگ یانگ بار‌ها تاکید کرده است تا زمانی که آمریکا در همسایگی این کشور (کره جنوبی) پایگاه نظامی دارد و اقدام به تحریکات نظامی علیه حاکمیت کره شمالی می‌کند، محکوم به توسعه و تقویت توان نظامی خود است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.