سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امیکرون در کمین واکسن نزده‌ها

دریافت دُز سوم واکسن کرونا تنها سلاحی است که می‌تواند جلوی شیوع بیشتر سویه امیکرون ویروس کرونا را بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - با شنیدن صدای پای امیکرون در کشور به سراغ مردم رفتیم تا درصد آگاهی مردم را نسبت به این سویه جدید بدانیم.

گفته می شود  امیکرون که سویه جدید ویروس کرونا است، قدرت سرایت بالایی دارد و می تواند در زمان کمی، جامعه را با پیک جدیدی از ابتلا به ویروس کرونا مواجه کند.

امیکرون خطرناک‌تر از بقیه

یکی از شهروندان بیرجندی گفت: در استان ما هنوز این سویه نیامده است، ولی در تلویزیون شنیده ام که قدرت سرایت بالایی دارد و کشنده است.

او گفت: از نظر من تزریق واکسن کرونا تنها راه مقابله با این سویه است.


بیشتر بخوانید


یک شهروند دیگر گفت: افرادی که واکسن‌های کرونا را دریافت نکرده اند، شانس بیشتری برای گرفتار شدن در دام کرونا را دارند.

او گفت: به همه مردم توصیه می‌کنم که برای ایمنی بیشتر هر سه نوبت واکسن را دریافت کنند؛ چرا واکسن زدن بهتر از کرونا گرفتن است.

کاهش ابتلا و فوتی نسبت به هفته قبل

مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۵ روز گذشته تنها دو مورد فوتی کرونا در استان ثبت شد که در هفته قبل ۵ نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند.

او گفت: موارد بستری هم این هفته ۱۷ مورد بوده که نسبت به هفته گذشته بیش از ۵۲ درصد کاهش داشته و هفته گذشته ۳۶ نفر در بیمارستان‌های استان براثر کرونا بستری شده اند.

مهدی زاده گفت: ۱۶ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال خراسان جنوبی تاکنون دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند که ۹۷ هزار و ۵۶۷ نفر هستند.

انتهای پیام/ س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.