سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه‌های ارتباطی نامناسب عامل کندی اطفای حریق‌ در استان قزوین

امسال ۵۲ فقره آتش سوزی در استان قزوین به ثبت رسیده است که نبود راه‌ مناسب باعث شده این آتش سوزی‌ها خسارت‌ زیادی بر چای بگذارد.

باشگاه خبرنگاران جوان  قزوین - امسال ۵۲ فقره حریق در استان ثبت شده است و در آتش سوزی‌های رخ داده ۲۴۲ هکتار از مراتع، جنگل‌ها و باغ‌ها و مزارع به خاکستر تبدیل شده که سهم مراتع و جنگل ها، ۲۱۷ هکتاره بوده است.

خسارت این آتش سوزی‌ها هم ۱۱ میلیارد تومان بوده است.از ۵۲ حریق هم ۳۸ فقره، سهم شهرستان قزوین و بیشترین آتش سوزی‌ها در این شهرستان مربوط به طارم سفلی است.

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی در این باره گفت: نبود راه ارتباطی مناسب در کنار کمبود نیرو، باعث شده است کوچک‌ترین آتش سوزی، بخش زیادی از مراتع و باغ‌ها را بسوزاند.

محمدی افزود: امسال بیشترین آتش سوزی مربوط به الموت و طارم سفلی است چراکه این مناطق صعب العبور هستند و اعزام نیرو، خودرو و امکانات به آن مناطق با سختی امکان پذیر است.

دو جاده در شرق و غرب طارم وجود دارد که هم طولانی و هم کوهستانی است؛ و امکان ارسال تجهیزات اطفای حریق مقدور نیست.

یک راه میانبر ۱۵ کیلومتری است ، مسیری که اهالی با کمک خیران احداث کردن و اگر تکمیل شود، خاموش کردن حریق‌ها به درازا نمی‌کشد.

غلامپور رئیس اداره راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در سال ۹۷ و ۹۸ مطالعاتی برای این راه روستایی انجام، اما به دلیل ملاحظات زیست محیطی این طرح متوقف شد.

غلامپور افزود: همچنین از سال ۹۹ تا به امروز هم برای این طرح هیچ گونه اعتباری اختصاص نیافته است که در صورت اختصاص اعتبار آماده اجرای ان هستیم.

معاون نظارت و پایش محیط زیست هم گفت: یک راه دسترسی برای مواقع بحرانی در این مناطق موجود است.

مظفری افزود: احداث جاده جدید خسارت‌هایی را به منابع طبیعی از جمله از بین بردن پوشش گیاهی و فرسایش وارد می‌کند.

وی اضافه کرد: با این وجود در صورت ارائه پیوست زیست محیطی با اجرای این طرح موافقت می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.