سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی ۷۴ بیمار مبتلا به امیکرون در مازندران

بیماران شناسایی شده مبتلا به امیکرون در مازندران به ۷۴ نفر رسیده و رو به افزایش است

باشگاه خبرنگاران جوان ساری- بر اساس گزارش وزارت بهداشت ۷۳۳ فرد مبتلا به اُمیکرون در کشور شناسایی شده اند که از این تعداد ۷۴ بیمار مازندرانی هستند.

نخستین بیمار کرونایی از نوع امیکرون در مازندران، مردی ۳۵ ساله بود که از انگلیس وارد فرودگاه امام خمینی تهران و سپس شهرستان بابل شد و  بعد از گذشت یک هفته از ورودش به این شهر، در تاریخ چهارم دی ماه شناسایی و روند درمانش آغاز شد.

پس از شناسایی این مورد تعداد بیماران مبتلا به این سوش در مازندران روزانه افزایش یافت تا جایی که دکتر اویس معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران چهار روز قبل یعنی ۱۸ دی ماه آمار مبتلایان به این سویه را ۴۰ اعلام کرد و هشدار داده بود در صورت رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی و واکسن گریزی، آمار مبتلایان به امیکرون در روز‌های آینده افزایش پیدا خواهد کرد.


بیشتر بخوانید:

مازندران پس از استان‌های هرمزگان با ۱۲۲ مبتلا، تهران با ۱۱۷، خراسان رضوی با ۱۱۲ مبتلا در رده چهارم مبتلایان به امیکرون قرار دارد و پس از مازندران نیز اضفهان و استان مرکزی قرار دارند

به گفته مسئولان علوم پزشکی مازندران هنوز هیچ فوتی ناشی از ابتلا به امیکرون در استان گزارش نشده است اما تصور خفیف بودن امیکرون نباید سبب رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی و خودداری از تزریق واکسن شود.

انتهای پیام / ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.