سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصلاح و بهسازی ۱۲۰ کیلومتر شبکه برق شهرستان نایین

مدیر امور برق شهرستان نایین گفت: برای اصلاح و بهسازی ۱۲۰ کیلومتر شبکه برق شهرستان نایین بیش از ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان-  اسماعیل محمدی نصیری گفت: در مجموع ۴۶۶ کیلومتر شبکه فشار ضعیف در شهرستان نایین وجود دارد که از این رقم ۱۴۰ کیلومتر آن به کابل خودنگهدار تبدیل شده و ۳۲۰ کیلومتر آن نیز باقی مانده است.

قرار است تا آذر سال آینده حدود ۱۰ هزار کیلومتر از سیم‌های مسی شبکه فشارضعیف سطح استان تبدیل به کابل خود نگهدار شود که در فاز اول ۳۰ کیلومتر از این طرح در شهرستان نایین آغاز شده است.

او گفت: هزینه کابل و اجرای ۳۲۰ کیلومتر در حدود ۳۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

امسال بیش از پنج کیلومتر شبکه فشار ضعیف برق با ۶۰۰ میلیون تومان هزینه، اصلاح و بهسازی شده است و تا پایان امسال به ۱۷۰ کیلومتر افزایش خواهد یافت.

به گفته نصیری ضریب امنیتی بالا، کاهش تلفات، تامین برق پایدار، نوسازی شبکه، بهبود مبلمان شهری و روستایی، طول عمر طولانی شبکه (۳۰ تا ۴۰ سال) کاهش سرقت و جمع آوری انشعابات غیرمجاز از جمله مزیت‌های اصلاح شبکه ضعیف برق است.

طی ۲ سال اخیر ۵۴۲ کنتور برق در شهرستان نایین هوشمندسازی و نصب شده است.

از ابتدای امسال پنج نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۵۸ کیلو وات راه اندازی شده است وتا پایان امسال هم ۴۱ نیروگاه با ظرفیت حدود هزار و ۴۰۰ کیلو وات به همراه نیروگاه یک مگاواتی به بهره برداری می‌رسد.

مدیر امور برق شهرستان نایین می‌گوید در حال حاضر هر یک کیلو وات نیروگاه خورشیدی حدود ۱۸۰ میلیون ریال هزینه دارد و نیروگاه یک مگاواتی توسط سرمایه گذار بخش خصوصی با ۱۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حال انجام است.

در حال حاضر ۲۶ هزار مشترک نایینی در بخش‌های مختلف اداری، خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی از خدمات شرکت برق برخور دارند که از این مجموع حدود ۲۰ هزار مشترک خانگی، سه هزار تجاری و سه هزار صنعتی، تجاری و عمومی هستند.


انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.