سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه بیمه سلامت برای پوشش مناطق حاشیه‌ای و کم‌ برخوردار خوزستان

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: ساکنان مناطق حاشیه‌ای و کم برخورداراستان زیرپوشش خدمات بیمه قرار می‌گیرند تا ضریب بهره مندی این مناطق از خدمات بیمه سلامت افزایش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - علی خسروی گفت: این طرح یکی از برنامه‌های توسعه نظام سلامت در دولت سیزدهم است و هدف آن برخورداری ۱۰۰درصدی همه قشر‌های مردم از خدمات بیمه سلامت است.

به گفته این مقام مسئول برهمین اساس با تشکیل یک کارگروه در استانداری خوزستان، تصمیم گیری لازم برای فراخوان شناسایی افراد داده می‌شود تا این خانوار‌ها تحت پوشش بیمه قرار گیرند و در نهایت از طریق نظام ارجاع مبتنی بر پزشک خانواده اقدام‌های لازم صورت گیرد.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: بسیاری از ساکنان محلات کم برخوردار ممکن است از اینکه می‌توانند به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گیرند اطلاع نداشته باشند.

او گفت:  اجرای طرح بهره مندی همه قشر‌های مردم از خدمات بیمه‌ای و نظام سلامت، شرایط را برای پیشگیری از بیماری‌ها و کاهش هزینه‌های درمانی به دنبال خواهد داشت.

خسروی می‌گوید: کارگروه فنی نظارت و ارزیابی طرح تحول و توسعه اجتماع محور محلات کم برخوردار در سازمان بیمه سلامت ایران با حضور جانشین وزیر کشور تشکیل شده و اقدام‌های لازم صورت گرفته است.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت خوزستان  برای اجرای این برنامه کارگروهی به عنوان کارگروه فنی، نظارت و ارزیابی شامل ۷ عضو از بیمه سلامت، استانداری، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، کمیته امداد امام خمینی (ره)، ستاد اجرایی فرمان امام، بهزیستی و جمعیت هلال احمراستان تشکیل خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: با اجرای این طرح افراد بیشتری در استان  تحت پوشش قرار خواهند گرفت و به صورت مستمر آمار افراد فاقد پوشش بیمه‌ای در مناطق و محلات کم برخوردار استان رصد شود.

هم اکنون تعداد افراد زیرپوشش بیمه سلامت خوزستان ۲.۲میلیون نفربوده که از این تعداد یک میلیون و ۳۷۰هزار نفر روستایی هستند.

برآورد شده حدود ۳۰۰هزار نفر از جمعیت ۴.۷ میلیون نفری خوزستان تحت  پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند که بیشتر آنان در مناطق حاشیه‌ای و روستایی استان ساکن هستند.

۹۰درصد هزینه‌های بستری در بیمارستان‌های دانشگاهی و دولتی خوزستان را بیمه سلامت پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.