سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درج قیمت بر روی کالاها دست دلالان را کوتاه می کند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه وبویراحمد گفت: یکی از اقدامات جدید حوزه صمت ورود به قیمت کالاها در زمان تولید و درج قیمت تمام شده کالاها در این زمینه است.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - سالار حسین پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه وبویراحمد گفت:  این طرح در سه مرحله در حال اجراست که مرحله اول آن از ۲۸ آبان ماه ابلاغ که براساس آن تعدادی از کالاها شامل چهار قلم کالای سرمایه ای مانند غذاساز، نوشیدنی ساز، ماکروفر و چرخ گوشت مشمول قیمت گذاری شد.

او گفت: در مرحله دوم درج قیمت بر روی یخچال فریزر، تلویزیون و ماشین لباس شویی اجباری و اجرا شد.

حسین پور گفت: در مرحله سوم این طرح واحدهای تولیدکننده و وارد کننده آب معدنی، دلستر و نوشیدنی از تاریخ ۲۷ آبان ماه امسال مشمول درج قیمت تولیدکننده یا واردکننده شدند.

او گفت: بعد از درج قیمت کارخانه بر روی محصولات عمده یا خرده فروشی ها ملزم هستند با احتساب سود مجاز که سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده برای هر رسته مصوب و ابلاغ کرده، سود خود را دریافت کنند.

رئیس سازمان صمت استان گفت: اجرای این طرح علاوه بر شفاف سازی قیمت ها نقش مهمی در کوتاه کردن دست دلالان دارد.

او گفت: در خرده و عمده فروشی ها درصدی از قیمت ، هزینه حمل ونقل است که حداکثر هزینه حمل برای کالاها براساس فاصله طی شده ۱۰ درصد است.

حسین‌پور گفت: با توجه به این موضوع درج قیمت فروش و مصرف کننده برای واحدهای صنفی در خرده فروشی و عمده فروشی الزامی بوده و باید کلیه واحدهای صنفی برچسب قیمت را بر روی اقلام و کالاهای خود نصب کنند.

رئیس سازمان صمت استان گفت: مردم می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به سامانه پاسخگویی ۱۲۴ اطلاع تا رسیدگی شود.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.