سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارکانی:

افزایش ۳ درصدی به حقوق کارکنان با تورم ۴۰ درصدی ظلم است

نماینده نیشابور در مجلس گفت: سال آینده حقوق کارکنان دولت صرفاً ۳ درصد به اضافه ۵۳۰ هزار تومان افزایش می‌یابد که این ظلم به کارمندان دولت است.

باشگاه خبرنگاران جوان- احسان ارکانی نماینده نیشابور و فیروزه در مجلس گفت «سال آینده حقوق کارکنان دولت صرفاً ۳ درصد به اضافه ۵۳۰ هزار تومان افزایش می‌یابد که این ظلم به کارمندان دولت با تورم ۴۰ درصدی و به ویژه بعد از حذف ارز ترجیحی است.»

پس از ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۱ نمایندگان مجلس و برخی کارشناسان از افزایش قیمت کالاها و تورم در سال آینده به دلیل حذف ارز ترجیحی ابراز نگرانی کرده‌اند. کمیسیون تلفیق اعلام کرده هنوز نسبت به حذف این ارز و راه‌های جبران آن اطمینان پیدا نکرده است.

سید نظام الدین موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس به نقل از رئیس سازمان برنامه و بودجه  اعلام کرده دولت با ۳۸۰ هزار میلیارد تومانی که از محل درآمد‌های ارزی کسب می‌کند، باید حقوق، بودجه عمرانی و ارز ترجیحی را تأمین کند که امکان‌پذیر نیست.

دولت سیزدهم پیش از ارائه لایحه بودجه سال آینده در طرحی دو فوریتی خواسته بود شیوه اختصاص ارز ترجیحی را تغییر دهد اما مجلس به آن فوریت نداد که با انتقاد تلویحی رئیسی، رئیس جمهور مواحه شده بود. اما محمدباقر قالیباف رئیس مجلس با دفاع از نمایندگان، آن اقدام را توجه مجلس به معیشت مردم عنوان کرد.

مسئولان دولتی می‌گویند با ارز ترجیحی دهک‌‎های مختلف جامعه یارانه‌ای را به صورت اعتباری دریافت خواهند کرد اما به دلیل نبود زیرساخت‌ها، امکان دارد در ماه‌های اول این یارانه به صورت نقدی پرداخت شود. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۴۶ ۲۵ دی ۱۴۰۰
مثلا حقوق کارمندا افزایش پیدا کنه بشه ۵۰ درصد نوش جونشون ما بخیل نیستیم مهم اینه با افزایش درامد هزینه ها هم افزایش پیدا میکنه اونوقت کسانی که حقوقشون ثابت چیکار کنند؟
ناشناس
۲۳:۵۸ ۲۲ دی ۱۴۰۰
واقعا تورم چل درصد بوده حرف زدن غلط جرم نیست در حق یک ملت ای برنجی که سه برابر شده ۴۰ درصده خیلی برای کاهش تورم به خودش فشار اورده هرکس بوده مراقب باشه له نشه یهووی
ناشناس
۱۶:۱۲ ۲۲ دی ۱۴۰۰
نماینده محترم دراین اضافه حقوق به بازنشستگان ظلم شده واین یعنی مرگ تدریجی این اقشار زحمتکش دیروز شاغلین که ضرر نمی کنند اضافه کار ومزایای انها خوب وقابل قبول است اگر مردهستید برای بازنشستگان که یک حقوق ثابت دارندتلاش کنید