سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دعوت روسیه از حماس برای برگزاری مذاکرات آشتی ملی

جنبش مقاومت اسلامی حماس از دعوت روسیه برای مذاکره در خصوص آشتی گروه‌های فلسطینی خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان- موسی ابومرزوق، عضو دفتر سیاسی و مسئول دفتر روابط عمومی حماس هرگونه مخالفت این جنبش با دعوت برای تحقق وحدت ملی فلسطینیان رد کرد.

ابومرزوق با اشاره به اینکه جنبش فتح دعوت روسیه برای مذاکرات آشتی را دریافت کرده اما پاسخی نداده است, گفت: تنها شرط جنبش حماس برای مذاکره, عدم چشم پوشی از اصول ملت فلسطین و مشارکت سیاسی واقعی است. ما با بن بست در چشم اندازها و گزینه های فتح روبرو هستیم و این جنبش نمی خواهد با هیچ یک از این گزینه ها موافقت کند.

این عضو حماس از تشکیلات خودگردان فلسطین و جنبش فتح خواست با بازنگری در مواضع سیاسی خود، به اشتباهاتشان اذعان کنند.
به گفته ابو مرزوق جنبش فتح به دعوت الجزایر برای میزبانی نشست گروه های فلسطینی پاسخی نداده است در حالی که بسیاری از گروه ها با آن موافقت کرده اند. حماس در سفر اخیر خود به قاهره در اکتبر گذشته مسئله وحدت ملی را مطرح و پیشنهادی درباره دیدگاه خود درمورد آشتی گروه های فلسطینی به برادران مصری ارائه کرد، اما پاسخی در این خصوص دریافت نکرد.

ابومرزوق تاکید کرد جنبش حماس برای همکاری در خصوص هر یک از گزینه هایی که در زمینه آشتی گروه های فلسطینی ارائه کرده است، آمادگی دارد.

پیشتر جبریل الرجوب، دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح رویکرد گفتگو و مذاکره (میان احزاب و گروه‌های فلسطینی) را گزینه‌ای راهبردی برای رسیدن به وحدت و یکپارچگی عنوان کرده بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.