سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز نمونه‌گیری کرونا در اهواز پنج برابر شد

دبیر شورای سلامت اهواز گفت: در هفته گذشته تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز منتخب نمونه‌گیری کرونا در اهواز چهار تا پنج برابر بیشتر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - مهران احمدی بلوطکی گفت: آمار افرادمراجعه‌کننده به مراکز منتخب نمونه‌گیری کرونا تا پنج برابر افزایش شده است به گونه‌ای که در برخی روز‌ها میزان بیماران شناسایی‌شده نیز چهار تا پنج برابر شده‌اند، اما فعلا فاصله زیادی با پیک بیماری داریم.

به گفته او اُمیکرون خیز ناگهانی دارد بنابراین اگر میزان ابتلا به این سوش افزایشی شود، قطعا در بازه زمانی کوتاه انفجار شدیدی از موارد ابتلا و پیک بیماری رخ می‌دهد و ممکن است این سویه غالب شود.

احمدی بلوطکی می گوید: تزریق یک دوز واکسن، در برابر اُمیکرون ایمنی ایجاد نمی‌کند. افرادی که دو دوز واکسن تزریق کرده‌اند ۳۰ درصد، اما افرادی که سه دوز واکسن دریافت کرده‌اند ۷۰ درصد در برابر اُمیکرون مقاوم هستند.

این روز‌ها نگرانی از بیماری کرونا ویروس و سویه های مختلف آن جدی است، اما تنها راه چاره رعایت نکات بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون است، توجه کامل به این امر از بروز پیک هاتی بعدی کرونا جلوگیری می کند.

در مرز‌های خوزستان تست‌های کرونا و مراقبت‌های لازم انجام می شود و روزانه درصد خاصی از تست افراد مثبت مبتلا به کرونا در خوزستان بررسی می‌شود.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.