سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز روند واکسیناسیون دام‌های کرمانشاه علیه بیماری تب برفکی

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی کرمانشاه با اعلام آغاز روند واکسیناسیون دام‌های این استان علیه بیماری تب برفکی، گفت : این واکسیناسیون به صورت رایگان انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- مجید همتی رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی کرمانشاه گفت : بیماری تب برفکی از بیماری‌های بومی کشور ما است و در صورت انتشار در جمعیت دامی، خسارات قابل توجهی را به بار می‌آورد.

از آنجا که یکی از مهمترین راه‌های پیشگیری و کنترل بیماری تب برفکی، انجام واکسیناسیون است، از ابتدای دی ماه واکسیناسیون دام‌ها آغاز شده و همه جمعیت دام عشایر برون کوچ و درون کوچ و جمعیت دام سبک و سنگین در روستا‌هایی که از نظر ابتلا به بیماری تب برفکی در معرض خطر هستند، به مدت دو ماه واکسینه می‌شوند.

عشایر برون کوچ شامل عشایری هستند که از استان کرمانشاه به استان‌های ایلام، خوزستان و لرستان کوچ می‌کنند که به منظور واکسیناسیون دام‌های آن‌ها نیز اکیپ‌های مایه کوبی اعزام می‌شود.

عملیات مایه کوبی علیه تب برفکی به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود، پیش بینی می‌شود در این فاز از مایه کوبی بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار راس دام سبک و ۵۰ هزار راس دام سنگین علیه تب برفکی واکسینه شوند.

علاوه بر انجام واکسیناسیون، رعایت بهداشت، انجام ضدعفونی‌های دوره‌ای در دامداری‌ها، جلوگیری از تردد‌های غیر ضروری خودروها، افراد و دام‌ها به دامداری‌ها همچنین خرید دام از مناطق عاری از بیماری و مورد تایید دامپزشکی از دیگر راه‌های پیشگیری و کنترل بیماری تب برفکی است.

به دامداران توصیه می‌شود در صورت مشاهده موارد مشکوک بیماری تب برفکی در گله ها، به نزدیک‌ترین اداره دامپزشکی محل سکونت خود مراجعه کنند یا با سامانه ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی جهت گزارش موارد بیماری تماس بگیرند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.