سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روایت سرپرست سفارت افغانستان از مذاکرات بین‌ الافغانی در تهران

سرپرست سفارت افغانستان در تهران فضای مذاکرات بین امیرخان متقی، اسماعیل خان و احمد مسعود را مثبت ارزیابی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - سرپرست سفارت افغانستان در تهران شامگاه سه شنبه در نشست خبری با اشاره به مذاکرات بین‌الافغانی در تهران گفت: من به عنوان یکی از حاضران در مذاکرات «مولوی امیرخان متقی» سرپرست وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان با احمد مسعود فرزند احمد شاه مسعود فرمانده فقید دوران جهاد و امیرمحمد اسماعیل خان والی پیشین هرات، فضای مذاکرات را مثبت دیدم.

عبدالقیوم سلیمانی گفت: در این نشست مسایل کلیدی در پنج ساعت مذاکره بیان شد و طرفین در فضایی بسیار آرام و سازنده، نگاه خود را برای حل مشکلات افغانستان، با صراحت بیان کردند.

این دیپلمات افغانستانی گفت: اسماعیل خان، توجه به قانون اساسی، مسائل زنان و ایجاد چارچوبی برای رسیدن به عدالت اجتماعی را در این نشست مطرح کرد؛ هم احمد مسعود و هم اسماعیل خان اعلام کردند طرفدار جنگ نیستند و به دنبال صلح هستند.

سلیمانی گفت: جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده از هر نشستی برای حل مشکلات افغانستان و نزدیک کردن دیدگاه ها بین گروه های سیاسی داخل افغانستان و خارج این کشور حمایت می کند.

سرپرست سفارت افغانستان در تهران گفت: مذاکرات تهران، یک شروع بود و قرار شد طرفین با تیم های خود مشورت کنند تا ببینند آیا امکان دارد که مذاکرات ادامه یابد.

انتهای پیام/م

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.