سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرهنگ حمایت از حقوق حیوانات در جامعه نهادینه شود

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: نهادینه شدن فرهنگ حمایت از حقوق حیوانات در جامعه ضروری است.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - رضوان باقلاچی، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل در نشست مشترک با دامپزشکی استان گفت: اهمیت و حساسیت فعالیت‌های دامپزشکی به عنوان یکی از ارگان‌های حوزه سلامت و امنیت غذایی کاملا واقفیم که بدون تردید کوچکترین غفلت در این حوزه جامعه را ملتهب می‌کند.

او گفت: به منظور بررسی و یافتن راهکار‌هایی برای استفاده از ظرفیت مردمی و تشکل‌های مردم نهاد و بخش خصوصی در راستای یک حرکت دسته جمعی برای حمایت از حقوق حیوانات مهمترین راهکار در این راستا فرهنگ سازی در جامعه و همفکری، هم اندیشی و هم افزایی تشکل‌ها و ارتباط بین بخشی با دستگاه‌های مرتبط است.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل بر تداوم این جلسات با گروه‌های مردمی تاکید کرد و گفت: در این راستا بسنده کردن و توجه به کمک دستگاه‌های دولتی به تنهایی کارساز و مشکل گشا نبوده و باید از ظرفیت‌های مردمی و تشکل‌های مردم نهاد بهره جست و ظرفیت و بدنه فعالین اجتماعی و مدنی را با دستگاه‌های دولتی مرتبط ساخت.

باقلاچی گفت: تشکل‌های مردم نهادی که در در حوزه حمایت از حقوق حیوانات در استان فعال است هنوز به مرحله ثبت نرسیده و این یکی از دغدغه‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی استانداری است بنابراین وظیفه دستگاه‌های اجرایی تسهیل گری و حمایت است تا مجموعه‌های مردم نهاد را هرچه بیشتر در این زمینه تشویق و ترغیب نماییم.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: یکی از این حوزه‌های فعالیت در زمینه بهداشت عمومی و مبارزه با بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان تبیین می‌شود که هر چند گاهی در قالب بیماری‌های نو پدید و باز پدید در جامعه ظاهر شده و به صورت بحران جدی مانند بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بروز می‌کند.

بهلول تکلوی به چالش جدی کشتار غیر مجاز دام در برخی از مناطق استان اشاره کرد و بر ضرورت آگاهی دهی و فرهنگ سازی به مردم در راستای جلوگیری از این معضل اجتماعی که تبعات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و روانی زیادی در جامعه دارد تاکید کرد.

او در عین حال خواستار ورود جدی حوزه فرهنگی و اجتماعی استانداری به منظور هم افزایی و همکاری تنگاتنگ با دامپزشکی در حل این مشکل اجتماعی شد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.