سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها در خوزستان

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان از آغاز برنامه آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها در استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - علی حسن زاده گفت: جامعه هدف برنامه آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها که به صورت پایلوت در هویزه انجام می‌شود، ۳۰۴ زن سرپرست خانوار در این شهرستان هستند.

به گفته او برنامه کشوری آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها از سال ۷۵ با هدف افزایش آگاهی جامعه درباره معلولیت‌های شایع و راه‌های پیشگیری از آن‌ها شکل گرفت، افزود: این برنامه تاکنون با تمرکز بر آموزش افراد (با تاکید بر زنان و افراد روستایی) و سایر گروه‌ها، در جمعیت ۱۵ تا ۴۵ سال، در تمام استان‌های کشور فعال است.

حسن زاده می گوید: هدف از این برنامه، آگاه‌سازی افراد درباره عوامل ایجاد معلولیت‌ها و آموزش چگونگی پیشگیری از آن‌ها و ﺗﻐﻴﻴﺮ ﺭﻓﺘﺎﺭﻫﺎی ﺯﻳﺎﻥ ﺑﺨﺶ ﺍﻓﺮﺍﺩ، ﮔﺮﻭﻩ‌ها ﻭ ﺟﻤﻌﻴﺖ‌ها ﺑه ﺭﻓﺘﺎﺭﻫﺎی ﺳﻮﺩبخشی ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺮ ﺳﻼﻣﺖ ﻭ ﺁﻳﻨﺪﻩ آن‌ها ﺗاﺛﻴﺮ می‌گذارد.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان گفت: عنوان‌های این دوره شامل سلامت و پیشگیری از بیماری و معلولیت، سلامت دستگاه عضلانی - اسکلتی، سلامت بینایی و شنوایی، ژنتیک و مشاوره ژنتیک و ﭘﻴﺸﮕﻴﺮی ﺍﺯ ﺣﻮﺍﺩﺙ اعم از ترافیکی و غیرترافیکی است.

مربیان دوره که شامل پزشک عمومی، کارشناس بهداشت و کارشناس روانشناسی هستند، پس از طی کردن دوره آموزشی و توجیهی انتخاب شده‌اند.

با توجه به شیوع کرونا از سال ۹۸، برنامه آگاه سازی پیشگیری از معلولیت‌ها که از سال ۹۵ برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه انجام می‌شد متوقف شد و دوباره پس از ۲سال در سطح زنان سرپرست خانوار زیرپوشش بهزیستی آغاز به کار کرده است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.