سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری:

سند آمادگی استان همدان در برابر مخاطرات طبیعی تهیه می شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: پیش نویس سند آمادگی استان در برابر مخاطرات طبیعی آماده شده و در مرحله چکش کاری است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- علیمردان طالبی گفت: تهیه این برنامه با بهره‌گیری از نقطه‌نظرات اساتید مجرب دانشگاهی و مدیران اجرایی از اوایل سال گذشته توسط تیمی از دانشگاه سید جمال الدین اسدآبادی آغاز شد و طی۶ ماه پیش، پیشنویس این سند آماده شد.

 او گفت: این سند پس از اعمال نظر دستگاه‌ها هم اینک آماده ارائه شده است با این وجود پس از طرح مفاد و تبیین آن در جلسه مدیریت بحران استانداری همدان، ۱۰ روز مهلت برای بررسی نهایی و چکش کاری آن در نظر گرفته شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: این سند ۴۰۰ صفحه‌ای حاوی تکالیف سازمان‌ها و نهاد‌ها برای افزایش آمادگی و مقابله با بحران‌ها و مخاطرات احتمالی است و نقش هر یک از دستگاه‌ها به تفکیک مشخص شده است.

از ۴۳ مخاطره طبیعی رخ داده در جهان ، تا کنون ۳۴ حادثه و بلای طبیعی در کشورمان و ۲۴ مخاطره در استان همدان به وقوع پیوسته است.

 خشکسالی، برف و کولاک، یخبندان، فروچاله، فرونشست زمین، سیل، زلزله و رانش زمین از مهمترین مخاطرات طبیعی رخ داده در استان همدان به شمار می روند.

 طالبی گفت: برنامه استانی کاهش خطر حوادث و سوانح به استناد بند (ب) ماده ۴ قانون مدیریت بحران کشور تدوین شده است و پس از تصویب آن باید به عنوان یک سند بالادستی هنگام اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها مورد توجه سازمان‌ها و نهاد‌ها باشد.

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.