سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتصال دانشگاه علوم پزشکی مشهد به سرویس اصالت سنجی دارو و تجهیزات پزشکی

مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اتصال دانشگاه علوم پزشکی مشهد به سرویس اصالت سنجی دارو و تجهیزات پزشکی(TTAC) خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان  مشهد -  سید مسعود ساداتی گفت: در راستای اجرای قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و به منظور اجرای طرح اصالت سنجی دارو و تجهیزات پزشکی، به همت و تلاش کارشناسان فنی مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه سامانه اطلاعات بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد (HIS) به سرویس‌های طرح اصالت سنجی و استهلاک دارو و تجهیزات پزشکی متصل شد.

طبق قانون بودجه سال ۱۴۰۰، ارائه هر گونه دارو و تجهیزات پزشکی توسط داروخانه‌ها و مراکز درمانی بدون استعلام و احراز اصالت از طریق سامانه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ممنوع است و سازمان‌های بیمه گر مجاز به پذیرش اقلام فاقد اصالت نیستند.

به گفته او با اجرای طرح مذکور و اتصال به سامانه TTAC، مسیر دارو و تجهیزات پزشکی از زمان ورود به کشور و چرخه توزیع تا زمانی که به دست مصرف کننده (بیمار) می‌رسد، قابل رهگیری است و جلوگیری از قاچاق دارو و صرفه جویی ارزی را به دنبال دارد.

مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تا قبل از راه اندازی سرویس مذکور، اطلاعات دارو و تجهیزات پزشکی توسط کاربران بیمارستان در سامانه‌های سازمان‌های بیمه گر به صورت مجزا ثبت می‌گردید که این امر علاوه بر هزینه نیروی انسانی، احتمال خطا و نقص در ثبت اطلاعات را نیز به دنبال داشت.

ساداتی گفت: با اجرای این طرح، لیست دارو‌های تایید شده بیمار (به همراه اطلاعات هویتی بیمار و پزشک تجویز کننده وی) از طریق دیتاس (درگاه یکپارچه تبادل اطلاعات سلامت) به سازمان غذا و دارو و سازمان‌های بیمه گر ارسال می‌گردد.

او گفت: در راستای تاکید معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه مبنی بر صرفه جویی حداکثری در منابع دانشگاه و پیشگیری از کسورات بیمه‌ای، با راه اندازی سرویس مذکورتاثیر چشمگیری در کاهش کسورات بیمه‌ای دارو و تجهیزات پزشکی خواهیم داشت و به تبع آن ضرر و زیان بیمارستان‌ها در این حوزه کاهش چشمگیری در پی خواهد داشت.

انتهای پیام//م.ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.