سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲ طرح عمرانی و خدماتی برای عشایر سبزوار به ثمر نشست

رئیس اداره امور عشایری سبزوار گفت: سرمایه‌گذاری ۷۹ میلیارد ریالی امسال برای اجرای ۲ طرح تامین پایدار آب آشامیدنی و ساخت یک بند خاکی در مناطق عشایرنشین سبزوار به ثمر نشست.

باشگاه خبرنگاران جوان  مشهد - حمید کیانی‌مهر گفت: ساخت بند خاکی در منطقه عشایری ذوالفرخ واقع در بخش روداب سبزوار ۶۵ میلیارد ریال هزینه دربرداشت که با بهره‌برداری از این سازه فنی، استفاده بهینه از منابع آبی با هدف ممانعت از هدررفت آب در این منطقه میسر شده است.

به گفته او اجرای بند خاکی در منطقه عشایری ذوالفرخ سبزوار کمک موثری به تامین آب چاه‌های مالداری و تقویت قنات‌ها در این منطقه است.

احیای کشت و کار در زمین‌های پایین دست از دیگر مزیت‌های ساخت این سازه فنی است و ایجاد رونق تولید محصولات دامی و زراعی زمینه لازم را برای مهاجرت معکوس روستاییان به منطقه ذوالفرخ سبزوار فراهم می‌کند.


بیشتر بخوانید


رئیس اداره امور عشایری سبزوار گفت: ۱۴ میلیارد ریال نیز برای اجرای طرح‌های تامین پایدار آب آشامیدنی مورد نیاز عشایر در بخش روداب سبزوار هزینه شد که این میزان سرمایه‌گذاری اهالی چهار منطقه عشایری و دیگر ساکنان بخش روداب را به طور پایدار از آب شرب بهداشتی برخوردار کرده است.

دامداران عشایر سبزوار با تولید سالیانه افزون بر ۸۰۰ تن گوشت قرمز ۲۱ درصد گوشت این شهرستان را تولید می‌کنند و ۷۰ درصد جمعیت عشایری سبزوار، داورزن و خوشاب در بخش روداب و بقیه در بخش مرکزی سبزوار و شهرستان‌های خوشاب و داورزن استقرار دارند.

منبع؛ ایسنا

انتهای پیام//س.ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.