سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادعای جدید فرانسه در مورد توافقنامه هسته‌ای ایران

وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد علی رغم پیشرفت‌های حاصله در مذاکرات هسته ای، قدرت‌های جهانی برای احیای توافقنامه ۲۰۱۵ راه زیادی در پیش دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مذاکرات هسته‌ای ایران با طرف‌های اروپایی بار دیگر در ۳ ژانویه از سر گرفته شد. علی رغم اظهار خوش بینی مقامات روسیه و چین در مورد نزدیک شدن به حصول نتیجه‌ مطلوب از این دوره از مذاکرات، غربی ها ولی معتقدند این گفتگو‌ها نتایج موردنظر آن‌ها را تامین نمی‌کند.

دیپلمات‌های غربی می‌گویند امیدوارند نهایتا تا آخر ماه فوریه به توافق‌هایی در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان برسند، ولی برخی‌ها معتقدند هنوز اختلافات زیادی برای حل و فصل برخی موضوعات باقی مانده است.

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در این باره گفت: مذاکرات ادامه دارد، ولی با سرعتی کند و بسیار آهسته که می‌تواند پیدا کردن راه حل برای حفظ منافع دو طرف را با خطر مواجه کند. با وجود پیشرفتی که در اواخر ماه دسامبر به دست آمد، قدرت‌های غربی و ایران هنوز فاصله زیادی تا احیای توافقنامه هسته‌ای دارند. کندی مذاکرات وین، شکافی را ایجاد می‌کند که به دستیابی به راه حل بر اساس جدول زمانی واقعی ضربه می‌زند. 

او با این حال اذعان کرده است که «ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری می‌کند تا امکان احیای توافقنامه هسته‌ای به خطر نیفتد.» و مدعی شده است: اوضاع خطرناک است، زیرا ایران برنامه هسته‌ای خودش را به سوی مرحله پیش از پایانی توسعه می‌دهد.

هشتمین دور مذاکرات برجام درباره برنامه هسته‌ای ایران روز دوشنبه ۶ دی در هتل کوبورگ وین آغاز شد و با وقفه‌ای چند روزه مجددا ادامه یافت. تمرکز مقامات ایرانی در این دور از مذاکرات بر لغو تحریم‌های آمریکا معطوف شده است. برخی مقامات اروپایی ضمن بیان احتمال دستیابی به توافق تا فوریه ۲۰۲۲، اعلام کردند که اختلافات بین طرف‌های مذاکره کننده و ایران در حال کاهش است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۲۰ ۲۲ دی ۱۴۰۰
هیچ توافق دائمی در کار نیست و تمام توافقات موقتیه و هر چند وقت یه بار تغییر میکنه
ناشناس
۲۲:۱۶ ۲۲ دی ۱۴۰۰
اصلاح طلب عزیز این تغییر نیست این برهم زدن برجام به علت ضعفهای شدید در آن است که آنها راحت هرکاری دل شان بخواهد انجام می دهند و این ایران است که همچنان در تحریم است.