سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست استاندار سیستان و بلوچستان ازهیئت دولت

استاندار سیستان و بلوچستان از هیئت دولت درخواست، استقرار پایگاه ثابت بحران در جنوب سیستان و بلوچستان کرد.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - خیابانی در جلسه ویدیو کنفرانسی هیئت دولت با موضوع ارائه گزارش پیرامون سیل اخیر جنوب استان، استقرار پایگاه ثابت بحران با تمامی تجهیزات و امکانات لازم را در شهرستان‌های نوار ساحلی جنوب استان خواستار شد.

مدرس خیابانی می گوید: با توجه به اینکه احتمال تکرار چنین سیلاب‌هایی در منطقه نوار ساحلی وجود دارد، علاوه بر پایگاه ثابت بحران، استقرار جایگاه سوخت سیار برای سوخت رسانی به ماشین آلات امدادی و اختصاص یک فروند بالگرد امدادرسانی به این منطقه ضرورت دارد.

او گفت:  تمامی شهرستان‌های استان دچار بحران‌های مختلف هستند و فرمانداری‌ها به عنوان مدیریت بحران شهرستان، کمترین امکانات را هم در اختیار ندارند.

به گفت او  در جریان سیلاب اخیر ۵ جلسه ستاد هماهنگی بحران استان با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد؛ اما با دست خالی بدون امکانات، تجهیزات و منابع مالی کاری از پیش نمی‌رود.

استاندار سیستان و بلوچستان  گفت: ۲۱۰ تیم عملیاتی متشکل از گروه‌های جهادی، خیرین، نهادها، دستگاه‌های اجرایی و نیرو‌های کمکی شهرداری مشهد؛ عملیات تخلیه آب منازل و معابر شهر کنارک را بر عهده داشتند که متاسفانه به دلیل کمبود جایگاه سوخت برای تامین سوخت این ماشین آلات با مشکل جدی مواجه بودیم.

مدرس خیابانی گفت: با تدارک تجهیزات تخلیه آب در اولین اقدام، ظرف مدت ۷۲ ساعت آب معابر اصلی و فرعی و منازل تخلیه شد.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: در جریان بارندگی اخیر ۱۹۲۰ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های راه، کشاورزی، برق، حمل و نقل، ارتباطات، آب و فاضلاب، شیلات، زیرساخت‌ها و ساختمان‌های اداری وارد شد.

او گفت: همچنین در ۱۶ شهرستان خساراتی از جمله مسدود شدن ۳۰۰ راه مواصلاتی روستایی و قطعی برق در ۳۰۰ روستا اتفاق افتاد، ضمن اینکه بخش عمده‌ای از منازل مسکونی و لوازم خانگی مردم در شهر کنارک از بین رفته و خسارت‌های عمده نیز به کشاورزی شهرستان‌های زرآباد و دشتیاری وارد شده است.

مدرس خیابانی  گفت: بافت شهری کنارک فرسوده است و ۲۱۰۰ خانه نیاز به احداث مجدد و بیش از ۲۰۰۰ خانه نیز نیاز به بازسازی دارد که مردم این شهر انتظار دارند؛ با تخصیص تسهیلات طرح جهش مسکن بخشی از مشکلاتشان مرتفع شود.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.