سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تایوان در جستجوی جنگنده اف-۱۶ ناپدید شده‌اش است

رسانه‌ها اعلام کردند امدادگران تایوانی در حال جستجوی جت اف-۱۶ هستند که در طی تمرین آموزشی ناپدید شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان- در پی ناپدید شدن یک جنگنده اف-۱۶ حین تمرین‌های آموزشی نیروی هوایی، امدادگران تایوانی در محدوده‌ای که این جنگنده از نقشه ناپدید شده است به دنبال آن می‌گردند.

خبرگزاری بلومبرگ در این خصوص نوشت: با ناپدید شدن این جنگنده این دومین باری است که در طول یک سال پیشرفته‌ترین نوع جنگنده موجود در این جزیره ناپدید می‌شود. «لیو هوی چین» بازرس کل در تایوان در اواخر روز سه‌شنبه اعلام کرد که جنگنده هنگام انجام تمرین تیراندازی به دریا سقوط کرده است.

این جت جنگی یکی از ۶۴ فروند اف-۱۶ وی است که به تازگی در راستای یک قرارداد ۳.۹ میلیاردی میان تایوان و آمریکا به روز رسانی شده بود.

به تازگی با افزایش تنش میان چین و تایوان، این جزیره اقدام به انجام رزمایش هوایی کرده است. تنش‌ها بر سر جزیره تایوان و نیز دریای جنوبی چین در سال‌های اخیر افزایش یافته است. چین تایوان و برخی جزایر دریای جنوبی را جزو خاک خود می‌داند.

مقامات پکن آمریکا را دلیل اصلی افزایش اختلافات بر سر موضوع تایوان می‌دانند. دولت آمریکا بار‌ها مدعی شده در صورت آغاز هرگونه حمله نظامی در دریای جنوبی چین و تایوان با قدرت از تایپه دفاع خواهد کرد. واشنگتن تا به امروز تایوان را به آخرین تجهیزات نظامی روز مجهز کرده و مدعی است که این اقدام در راستای حق دفاع تایوان از استقلال خود انجام شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.