سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۱۴ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در لرستان پرداخت شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: طی ۹ ماهه امسال ۱۴ میلیارد و ۵۷۱ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به طرح‌های مشاغل خانگی استان پرداخت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خرم آباد - علی آشتاب با بیان اینکه مشاغل خانگی یکی‌از راه‌های درآمد و تأمین معیشت خانوار‌ها است گفت: طی ۹ ماهه سال جاری ۴۱۴ طرح مشاغل خانگی به بانک‌های توسعه تعاون و رفاه کارگران استان ارسال شده که تاکنون به ۲۰۷ طرح با مبلغ ۱۴ میلیارد و ۵۷۱ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، کل اعتبار ابلاغ شده سال‌جاری به استان را ۵۱ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از ۲۰۷ طرح پرداخت شده ۷۹ شغل خانگی بصورت مستقل و ۱۲۸ طرح آن بصورت پشتیبان بوده است.

وی به سهم اشتغال ایجاد شده این طرح‌ها اشاره کرد و می گوید: با پرداخت این تسهیلات زمینه ایجاد ۵۲۸ فرصت شغلی جدید در استان فراهم شده است:

آشتاب می گوید: تفاهمنامه‌ای جهت آموزش و توانمندسازی، برنامه‌ریزی جهت فروش محصولات مشاغل خانگی در بازار با جهاد دانشگاهی منعقد شده است و اکثر این طرح‌ها به ویژه طرح‌های پشتیبان با همکاری این نهاد انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه مابقی تسهیلات به طرح‌ها نیز از سوی بانک‌ها در حال پرداخت است، گفت: اکثر طرح‌های مذکور در قالب طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی است که برای این نوع طرح‌ها حدود ۸۰ درصد اعتبار مورد نیاز، تسهیلات چهار درصد پرداخت می‌شود و تا پایان سال همه اعتبارات ابلاغ شده به استان پرداخت خواهد شد.

وی با تأکید بر ثبت نام متقاضیان متناسب با مهارت و طرح خود در سامانه مشاغل خانگی، گفت: متقاضیان می‌توانند در مرحله اول تقاضای خود را در سامانه مشاغل خانگی وزارت کار به نشانی https://mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir/ ثبت کنند.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.