سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سومین جشنواره ملی سردار آسمانی در صحنه پایانی

آئین اختتامیه سومین جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی امروز با حضور مسئولان کشوری در کرمان برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان -  آئین اختتامیه سومین دوره جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی امروز با حضور مسئولان استانی و کشوری در محل تالار دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار شد.

محمدرضا علیزاده، مدیر کل اداره  فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این مراسم ضمن عرض خیر مقدم به تمامی مسئولان کشوری و استانی گفت: امیدواریم با همت و همراهی همگان شاهد برگزاری این جشنواره در سال‌های آینده با کیفیت بهتری باشیم.

افتتاح دبیرخانه دائمی جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی در کرمان 

سید وحید فخر موسوی، دبیر سومین دوره جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی گفت: تمام اخبار جشنواره سردار آسمانی جدید است و در آن  خلاقیت موج می زند.

 او گفت: آثار ارسالی در این جشنواره صرفا برای این جشنواره تولید شده و به هیچ جشنواره ای ارسال نشده است. 

 به گفته فخر موسوی، دبیرخانه دائمی جشنواره سردار آسمانی قرار است امروز افتتاح شود و تمام کار‌های آن  از صفر تا صد با مشورت و نظارت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و بنیاد فرهنگی روایت فتح در  کرمان اجرا می‌شود. 

او گفت: ۲۴۶ اثر به دبیر خانه سومین جشنواره سردار آسمانی ارسال شد که از این  تعداد ۱۳۵ اثر در حوزه تئاتر خیابانی، ۷۱ اثر در بخش نمایش نامه نویسی و ۴۰ اثر در بخش رادیو تئاتر بودند. 

 دبیر سومین دوره جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی می گوید: در پایان ۱۵ اثر در بخش تئاتر خیابانی، ۷ اثر در بخش رادیو تئاتر و ۱۰ اثر در بخش نمایش نامه نویسی انتخاب شدند.

علی زینی وند، استاندار کرمان نیز در این مراسم با اشاره به برگزاری دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: برگزاری این مراسم انعکاسی از اربعین در استان کرمان بود است و از مردم کرمان که میزبانی شایسته‌ای را انجام دادند و موکب داران و مردمی که برای سالگرد حضور داشتند، قدردانی می کنم. 

به گفته استاندار کرمان برگزاری دومین سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی به همت  نیرو‌های امنیتی، انتظامی، ارتش و سپاه  بسیار خوب پوشش داده شد. 

او گفت: مزار شهید سلیمانی و استان کرمان در آینده جلوه‌های زیبایی را برای شما هنرمندان به نمایش خواهد گذاشت و کرمان خود را برای چنین دوره‌ای آماده می‌کند که البته این مهم نیاز به عزم ملی دارد.

زینی وند گفت: بهترین زبان و ابزار برای تقویت هویت نسل جوان و هویت ایرانی، اسلامی و انقلابی برای شناساندن شهید سلیمانی، هنر است.

او گفت: ما اذعان داریم شخصیت شهید سلیمانی چند وجهی و چند بعدی است که ما  او را در بعد فرماندهی برجسته‌تر می‌کنیم که این اقدام خوب است؛ اما در برگیرنده همه ابعاد مکتب شهید سلیمانی نخواهد بود که هنرمندان به تمامی ابعاد باید بپردازند.

محمود سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باور قلبیمان این است که اگر کسی برای سردار سلیمانی گامی بر می‌دارد، دعوت شده است و ما اگر غبار راه این بزرگوار هم باشیم باید به بخود ببالیم.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تربیت ما باید تربیت ربانی شود و رفتار‌های شهدا ربانی است و امثال شهید سلیمانی‌ها را باید گنج‌هایی دانست که از آن‌ها استخراج کرد و امیدوارم همه ما مشمول شهدای تاریخ تشیع شویم.

سالاری با اشاره به اینکه وقتی رب ما الله و تربیت ما خدایی شود تجلی خدا در تمام زندگی ما سرازیر می‌شود، گفت: شهید سلیمانی یک رب و الله داشت و خدا و تربیت کننده‌اش یکی بود.

 انتهای پیام/ م 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.