سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاملات متوسط دستگاه‌های دولتی در پایگاه اطلاعات قرارداد‌های کشور ثبت می‌شود

رئیس مرکز تجارت الکترونیک وزارت صمت گفت: طبق قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد، دستگاه‌های مشمول موظفند اطلاعات معاملات متوسط و بالاتر حدود ۱۲۱ هزار فقره در سال را، در پایگاه اطلاعات قرارداد‌های کشور وارد کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان -  رهبری گفت: به ازای هر معامله حدود ۴۰ قلم اطلاعات مشترک در تبادل سیستمی از سامانه تدارکات الکترونیکی دولت قابل ثبت خودکار است.

در خرید‌ و فروش‌های دولت که بایستی طبق قانون برگزاری مناقصات انجام شود، یکی از مفسده‌ها مداخله برخی کارمندان با هدف تبانی و برخورداری از فرصت‌ها بر اساس وجود رانت‌های اطلاعاتی بوده است. یکی از تدابیر کشور برای کاهش این نوع از مفاسد، وضع قانون "منع مداخله" بوده که طبق آن ورود کارمندان دولت در معاملات دولت به عنوان شخص حقیقی یا حقوقی ممنوع است.

چندی پیش این قانون در قالب خود اظهاری اجرا می‌شد که با اجرای سامانه هوشمند مداخله کارمندان در معاملات دولتی دارای اثربخشی لازم بوده است، ولی اکنون مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت به صورت سیستمی قبل از ورود به معامله بر اساس استعلام برخط از سامانه کارمندایران سازمان اداری و استخدامی کشور و سامانه ثبت شرکت‌ها سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به صورت کاملا هوشمند و بدون دخالت عامل انسانی و در همه انواع معاملات اعم از کوچک، متوسط و بزرگ عملیاتی شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.