سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشنواره ملی امیرکبیر برگزار می‌شود

رئیس جهاد دانشگاهی البرزگفت: جشنواره امیرکبیر با هدف ایجاد ارتباط میان دانشجو و صاحبان صنایع برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان از البرز- احمدرضا فیروزی  روز بیستم دی ماه سال جاری در نشست خبری دومین دوره جشنواره ملی امیرکبیر که همزمان با سالروز شهادت امیرکبیر در محل اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، گفت: در حوزه ارتباط میان صنعت، دانشگاه و جامعه نیازمند ایجاد گفتمان مشترک و مفاهمه هستیم.

رئیس جهاد دانشگاهی البرز  گفت: پنج سال قبل ایده برگزاری جشنواره امیرکبیر بررسی و هدف‌گذاری شد و با همکاری و تعامل اتاق بازرگانی این مهم به مرحله عملیاتی رسید و بستر برای راه‌اندازی جشنواره ملی طرح‌های کارفرما محور فراهم شد.

لازم است به منظور حرکت در این مسیر، راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد و توسعه را در دستور‌کار قرار دهد تا از این طریق زمینه‌های مورد نیاز برای ایجاد و تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه فراهم شود.

او عنوان کرد: امروز نسل چهارم دانشگاه‌های برتر جهان با راه اندازی بنگاه‌های جدید به تولید تجاری رسیده‌اند و شاهد پیوند دانش و صنعت در این مراکز هستیم، لذا ضروری است برای رفع نقاط ضعف، از این مراکز آموزشی الگوبرداری کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی البرز  در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که ارتباط دانشجو با صاحب صنعت می‌تواند به کمک توسعه فعالیت اقتصادی کشور منجر شود،گفت: جشنواره امیرکبیر با هدف ایجاد ارتباط میان دانشجو و صاحبان صنایع اجرایی شده است تا به دانشجویان حس توانمندی دهد.

به گفته رئیس جهاد دانشگاهی البرز جشنواره ملی پایان‌نامه‌های سال دانشجویی نیز هم اکنون در حال برگزاری است که جشنواره امیرکبیر می‌تواند تکمیل کننده آن باشد؛ این در حالی است که جشنواره امیرکبیر در نظر دارد در حوزه پایان نامه‌های تقاضا محور نیز فعالیت کند.

دومین جشنواره ملی امیرکبیر با هدف ارتباط صنعت  و دانشگاه۲۷ دی در البرز برگزار می شود.

انتهای پیام/ ر .ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.