سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قالیباف در صحن علنی:

بخشی از مردم تا ۱۲۰ سال آینده هم صاحب مسکن نمی شوند

رئیس مجلس گفت: بخشی از اقشار ما با درآمد‌های امروز تا ۱۲۰ سال آینده هم صاحب مسکن نمی‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان   محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز مجلس درباره موضوع مسکن گفت: امروز مسکن بخش عمده‌ای از درآمد‌های جامعه را به خودش تخصیص داده است. مردم همیشه از ما خواهش دارند که به جای کمک‌های نوبه‌ای موضوع اشتغال و مسکن آنها را حل کنیم تا خودشان را اداره کنیم.

به گفته قالیباف، این مسئله در حاشیه شهر‌ها و بیشتر شهر‌ها در جریان است.  بیشترین کمک به معیشت خانواده موضوع اشتغال و مسکن  است. آنچه در این شرایط مشخص است که یک سیاست مشخص در حوزه مسکن نداشته ایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی معتقد است، بخشی از اقشار ما با درآمد‌های امروز تا ۱۲۰ سال آینده هم صاحب مسکن نمی‌شوند. از وزیر مسکن خواهش دارم که وزارت مسکن کار پشتیبانی مالی را انجام دهند. تامین مسکن بین ۴۵ تا ۵۵ درصد هزینه مسکن را شامل می‌شود و به همین دلیل به وزارت مسکن اختیار داده ایم که زمین‌های مورد نیاز را از بخش دولتی گرفته و به وزارت راه و شهرسازی منتقل کند البته جز در مواردی که محدودیت وجود دارد مثل زمین ها مربوط به محیط زیست. 

قالیباف گفت: شیوه ساخت مسکن ما به روش ساخت مسکن مهر نیست و تصدی گری در این حوزه نداریم.

قالیباف خطاب به وزیر راه و شهرسازی، گفت: ما از این وزارتخانه انتظار کار پیمانی، قراردادی، ساختمان سازی و نشستن به جای مردم و تولیدکنندگان مسکن نداریم و قانون جهش تولید مسکن نیز چنین چیزی را تکلیف نکرده است. این قانون حدود ۵ بخش اصلی را مورد توجه قرار داده که باید اجرا شود. بر اساس قانون جهش تولید مسکن بخش اصلی مربوط به پشتیبانی مالی پیش بینی شده است، ما اختیارات کامل به صندوق ملی مسکن دادیم از جمله اجاره‌های ۹۹ ساله، مباحث مالیاتی و اینکه ۲۰ درصد منابع مؤسسات غیربانکی و بانک‌ها غیر از بانک‌های تخصصی برای ارائه تسهیلات حوزه مسکن اختصاص یابد اگر دوستانمان به درستی این فرآیند را مدیریت کنند کار به خوبی انجام می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی نکته دیگر قانون جهش تولید مسکن را تأمین اراضی می داند و می گوید که بین ۴۵ تا ۵۵ درصد بنا به شرایط نقاط مختلف جغرافیایی هزینه مسکن را زمین آن شامل می‌شود از این رو به وزارت راه و شهرسازی اختیار داده شده تا هر زمین دولتی جز اراضی کشاورزی و محیط زیستی که در قانون مشخص شده که تشخیص داده شود می‌تواند نیاز حوزه مسکن را مرتفع کند، برای هر بخش دولتی که باشد باید ظرف ۲ ماه واگذار شود و اگر دستگاهی استنکاف کند، وزارت راه و شهرسازی می‌تواند از طریق ثبت اسناد، سند زمین را به نام خود کنند و به نمایندگی از دولت خلع ید کند.

قالیباف گفت: در حوزه تأمین مصالح ساختمانی دو نیاز جدی فولاد و سیمان را در اختیار گذاشتیم، وزارت اقتصاد مکلف شده که ریسک آن را در حوزه بورس تأمین کند و پوشش دهد. همچنین اجازه پیش خرید داده شده تا در حوزه تأمین مصالح، کار انجام شود. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۳
در انتظار بررسی: ۰
کیوان
۰۹:۲۹ ۲۳ دی ۱۴۰۰
چقدر پیچیده بود آقای قالیباف ما چقدر بد بختم که نفهمیدیم صاحب خانه شدن ۱۲۰سال عمر میخواد گرفتی ما را کاکو بابا وله کن خانه می‌خوابم چکار اتوبوس را زیاد کنید والللللللللا
ناشناس
۰۸:۵۵ ۲۳ دی ۱۴۰۰
سلام ما ک بیست سال هست مستاجریم با دو تا بچه تازه سال ۹۵ بعد اینهمه بدبختیی کم خوردن و نپوشیدن تونستیم ی پراید مدل پایین بگیریم ک بتونیم باهاش کار کنیم ک اونم ب یک سال نکشیده سال ۹۶ مسکن گرون شد ماشین رو فروختیم واسه رهن و اجاره خونه دادیم تقدیم جیب مبارک صاحب خونه کردیم آقای صاحب خونه به یکباره پولدار شد اونجایی ک ما مینشستیم ی آپارتمان ۴ طبقه دو واحدی بود ک همگی مستاجر و طبقه ضعیف بودیم ایشون از همه ۸ تا خانوار هر چی داشتیم نداشتیم فروختیم ار همه ما مستاجرا ی پول قلمبه گرفت زد ب جیب خدا شاهده بعد بیست سال حتی مجبور شدیم حلقه ازدواج رو بفروشیم اقای مالک پولهای همه ی ما رو جمع کرد رفت واحد بقل دستی رو هم خرید اضاف کرد ب ملکش و سریع داد ب جاره ما هنوزم ک هنوزه تو ۱۴۰۰ هستیم مستاجریم و دربه در آواره ایم هر روز هم خونه ها گرونتر میشه و صاحب خونه ها چاق تر و پولدار تر آخه این چه وضع مملکت داریه ک ی عده افتادن ب جون ی عده ای هی دارن کاسبی میکنن و مث کنه خونشون می مکند هیچ آب هم از آب تکون نمیخوره هیچ کسی هیچ دولت دخالت نمیکنه تو حوضه مسکن بابا یکم ب فکر طبقات ضعیف باشید نظارت ب مسکن کنید کنترل گرونی کنید تا مالکان توسط بنگاهداران ب مردم تحمیل نکنن با پولهای من بدبخت صاحب خونه هر شب گوشت برنج میخوره ولی بچه من سر گرسنه بالین میزاره اخه این انصافه رحم مسلمانیت کجا رفته سوریه اینجاست یمن اینجاست جماعت مظلوم ک از پدر و مادر و آبا اجدادیشون اگه پولدار بودن و یا اگه ی ارثی بهشون رسیده بود ک الان وضعشون این نبود لابد توی شرایط بعد اقتصادی بزرگ شدن ک نتونستن خوب تحصیل کنن و یا صاحب زندگی خوب باشن الانم مستاجرن و کارگرن پس اینها تا ابد چطوری میتونن ی خونه بخرن یعنی اینها چون از بنیه ضعیف هستند حق زندگی و خوشی زندگی ندارن و یا بچه هاشون و حالا با این وضع نابسامان اقتصادی مسکن ک هر روز گرون و گرونتر میشه و هیچ نظارتی هم نیست به ولله ما شبها حتی ی ارامش خواب هم نداریم روزها رو میشماریم ک کی باز باید ب این یارو صاحب خونه پول بدیم روز شب بی وقفه فرار میکنیم کار روز مزد میکنیم نمیخوریم نمیپوشیم جمع میکنیم ک سر ماه ب جیب آقا بریزیم بعد آیا تا سال بعد با این گرانی ها کجا باید حمل نقل کنیم و قراره سرمون از ناکجا آباد تازه بچه ها هر سال تو ی محله دیگه تغییر رفتار میکنن با دوست های ناباب نشست برخواست میکنن ما هم سر کار میریم ازشون غافلیم با دوازده ساعت کار تا میاییم خونه شده ده شب خواهشن مسئولان دست بکار شید مسکن رو کنترل و نظارت کنید دیگه بیشتر از این گرون نشه ما نمیتونیم کشش نداریم زیاد کار میکنیم از بدنمان کار زیاد میکشیم ک از پس کرایه خونه و خرج خونه بر بیاییم بخدا زیر فشار کار اضافه داغون شدیم الان این مسکنی مهری ک میگید خدا میدونه کی ب دست مردم برسه تا اون موقع کمرمون زیر این اجاره ها خم شده شکسته و گرانی مواد غذایی از ی طرف لطفا نزارید این مالکان و دلا لان و بنگاه داران بیشتر از این گرون کنند ب اندازه کافی چپاول شونو کردند بسه شونه بزارید مردم عادی یکم نفس بکشن بخدا دغدغه مون شده همش رهن خونه اجاره خونه خواهشن از خونه های خالی مالیات سنگین بگیرید تا نتونن بیشتر از این پیشروی کنن حجوم ب مردم ضعیف تا کی
ناشناس
۰۸:۲۷ ۲۳ دی ۱۴۰۰
مسئولینی چون شما لیاقت هیچ ندارید. از درد مستجر,جوانان,بیکاری, بی دینی بی اطلاع اید و فقط یک مشت یاوه بیش نمیگوید.
ناشناس
۰۱:۰۶ ۲۳ دی ۱۴۰۰
واقعن خجالت نمی‌کشی این حرف میزنی فقط بلدید حرف بزنید عمل توکار شما نیست
من مسکن ملی ثبت نام کردم اول گفتید متری 2700الان میگن منری7ملبون من کارگر که 6تومنم نمی‌گیرم با دوتا بچه مستاجر از کجا بیارم بدم فقط حرف مفت میزنید
ناشناس
۱۸:۲۴ ۲۲ دی ۱۴۰۰
والااگه من تا۱۲۰سال آینده ام بتونم خونه داربشم بازم ازتون راضی ام،اوضاعمون خرابترازاین حرفاس
ناشناس
۱۶:۳۹ ۲۲ دی ۱۴۰۰
من مستاجرم با دو تا بچه ۸ ساله که هیچ گونه لباسی نتونستم واسه خودم بخرم یعنی فقط خرج خورد و خوراک و اجاره و اضافه کردن پول رهن
خدا شاهده وقتی یکی از خودم بدبختتر میبینم دلم میسوزه واسش چجوری این مسئولین شب راحت سر میزارن میخوان؟
ناشناس
۱۵:۳۱ ۲۲ دی ۱۴۰۰
با سلام
یقینا تا اون موقع حداقل صاحب خانه ابدی می شوند .نمی خواهد خیلی به فکر این گروه از مردم باشید .
جناب آقای قالیباف شما گزینه فرار به جلو را انتخاب کرده آید. وقتی یکی از سران قوا در مجلس چنین حرفی را می زند و به فکر اقشار کم درآمد نیست ، وقتی سطح درآمد کارگران و کارمندان رده پایین با سطح درآمدی پایین زیر چرخ تورم خورد می شوند، وقتی سالی یکبار حقوق این گروه که درآمد ثابت دارند افزایش ناچیزی پیدا می کند و قیمت مرغ و تخم مرغ گوشت و روغن وسایل مایحتاج بصورت روزانه و هفتگی افزایش می یابد .وقتی خط فقر خود را به درآمدهای ۱۰میلونی رسیده و زیر این مبلغ فقط زنده اند ،نه زندگی می کنند.وقتی شغلهای واسطه ای و دلالی سودهای آنچنانی دارند ،وقتی مدیران قبلی در همه دولت ها و نمایندگان ادوار مختلف مجلس در ناز و نعمت هستند یقیناً جز خانه ابدی نباید به فکر خانه برای مردم جامعه بود .
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۲ دی ۱۴۰۰
داشتن ماشین خانه و ... تو این کشور شده آرزو حداقل وام بدین بتونیم قبر بگیرم.
ناشناس
۰۹:۵۳ ۲۲ دی ۱۴۰۰
در خصوص تهران میگم. متاسفانه از کل کشور خبر ندارم. اگر دستمزد شخص رو 4 میلیون در نظر بگیریم که قشر زیادی از جامعه تهران کمتر از این حقوق میگیرند (فردی رو دورادور میشناسم در یکی از ادارات دولتی تهران 3 میلیون و 700 هزار تومان حقوق میگیره) و حداقل قیمت مسکن 60 متری در محله های اراذل و اوباش نشین، محله دزدها، الوات، قاچاقچی و غیره رو 720 میلیون تومان در نظر بگیریم، با فرض محال عدم افزایش قیمت مسکن فرد مورد نظر باید چیزی حدود 195 سال فوتوسنتز کنه تا بتونه خونه تهیه کنه. حالا میفرمایید 120 سال؟ باشه 120 سال، کم هست؟ (قیمتی رو که گفتم همین حالا از وبسایتهای معتبر خبری گرفتم) سالها پیش یکی از روزنامه ها تیتری زد که هنوز در ذهنم مانده: نشسته در ونک بی خبر از راهن (همان میدان راه آهن)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۲۲ دی ۱۴۰۰
خخخخخ باحال بود
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۲ دی ۱۴۰۰
بیخیال بابا
صد سال اولش سخته
ناشناس
۰۹:۳۴ ۲۲ دی ۱۴۰۰
خدایا خودت به فریادمون برس تا صابخونه شیم
ناشناس
۰۸:۵۰ ۲۲ دی ۱۴۰۰
خدا یه بنده خدایی رو بیامرزه
عمار
۰۷:۴۰ ۲۲ دی ۱۴۰۰
ببخشید!!! مگه میانگین عمر مفید یک انسان چقدر است که فرمودیت تا 120 سال آینده خانه دار نمی شوند !!! حتما منظورشون این بوده که بعد از 120 سال دیگه نیازی به منزل روی کره زمین ندارند به زیر زمین همان منزل ابدیشان در قبرستانها توسط حضرت عزرائیل فرستاده می شوند به این می گویند اند عدالت اجتماعی حقوق بشرانه مندرآوردی !!! . والسلام و صلوات التماس دعا .
ناشناس
۰۷:۳۰ ۲۲ دی ۱۴۰۰
بیخیال نمیخواد دلسوزی کذایی کنی تا قیامت از این حرفای خوب بزنی دو زار ارزش نداره فعلا که اقازاده و خانواده فول دارن تو اقتصاد میکوبند خوش باشید تا وعده حق محقق گردد
ناشناس
۰۰:۱۹ ۲۲ دی ۱۴۰۰
منظورش اینه که ما مستاجرها نوه هامون هم صاحب خونه نمیشن ولی خدا وکیلی بتونیم خودمون رو حتی به یونان هم برسونیم ۵سال دیگه صاحبه خونه و ماشین میشیم ،
ناشناس
۲۱:۴۱ ۲۱ دی ۱۴۰۰
دست مسئولین درد نکنه
من اگر مسئول بودم نمی تونستم توی خونه بخوابم در حالیکه عده ای بی خانه هستند و متاسفانه اتوبوس خواب
ناشناس
۲۱:۲۵ ۲۱ دی ۱۴۰۰
خدایا یا به ملت عمر حضرت نوح بده تا بتوانندبعد120سال خونه بخرند
ناشناس
۱۸:۵۸ ۲۱ دی ۱۴۰۰
با این اداره کردن
ناشناس
۱۸:۳۳ ۲۱ دی ۱۴۰۰
اولا که سن هیشکی ۱۲۰ سال نمیشه
دوما اینجوری شماها گرونی و تورم ایجاد میکنید بیشتر مردم تا ۱۰ هزار سال هم نمیتونن خونه بخرن
ناشناس
۱۸:۱۱ ۲۱ دی ۱۴۰۰
تا اون موقع مردیم‌
ناشناس
۱۶:۳۷ ۲۱ دی ۱۴۰۰
تاحرا یک ساله صاحب خونه میشن گاهی هم کمتر از یک ماه !!!!!!!
ناشناس
۱۵:۵۷ ۲۱ دی ۱۴۰۰
آقای قالیباف چرا هنوز قانون شفافیت را تصویب و اجرا نکرده اید؟ چرا هیئت رییسه جلوی آنرا میگیرد؟
اگر عزم وجود داشته باشد میتوانند این طرح را تصویب کنند. باید یکی دو هفته هرروز حضوروغیاب کنند و آنرا در رسانه ها اعلام کند تا کسی در روز رای گیری جیم نزند. و همینطور باید خود رای به طرح شفافیت هم شفاف باشد.
ناشناس
۱۵:۳۹ ۲۱ دی ۱۴۰۰
انشالله کارگران و تولیدکنندگان و تمام مردان درستکار ایران زیر این فشار و تورم از بین می روند
ناشناس
۱۴:۰۷ ۲۱ دی ۱۴۰۰
هر کاری عرضه می خواد. یه کاری رو بلد نیستیم باید از بقیه یاد بگیریم. یاد نمی گیریم که هیچ ادعامون هم طبق طبق...!!!!
علی رضا
۱۴:۰۵ ۲۱ دی ۱۴۰۰
هر کاری عرضه می خواد. یه کاری رو بلد نیستیم باید از بقیه یاد بگیریم. یاد نمی گیریم که هیچ ادعامون هم طبق طبق...!!!! از کشور دوست و برادر چین بخواهید براتون مسکن بسازن. یک آپارتمان بیست طبقه رو در عرض سه هفته تحویل می دن. کاملا استاندارد. عایق صوتی و حرارتی و رطوبتی هستند. در مقابل زلزله 9 ریشتری هم مقاوم هستند. مثل آپارتمانهای ما از قوطی کبریت درست نشدن. کاملا مهندس و مقاوم.
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۱ دی ۱۴۰۰
خونه فدای سرم لااقل کاری کنید از گر سنکی نمیریم
احمد
۱۳:۰۸ ۲۱ دی ۱۴۰۰
یعنی منظورت اینه که آرزوی داشتن یه خونه رو به گور خواهند برد مردم ؟
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۱ دی ۱۴۰۰
تا ۲۰۰ سال دیگه تو ایران نه دیگه صاحب خانه میشویم نه صاحب خودرو.این است ایران سرافراز..‌..
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۱ دی ۱۴۰۰
خواهش دارم با این نرخ صعودی تورم فکری به حال قبرا هم بکنید که لااقل تا اونجا دق دقه تهیه قبر نداشته باشیم

با تشکر
ناشناس
۱۳:۱۳ ۲۱ دی ۱۴۰۰
من که وصیت کردم یادر حیاط خانه ویادر بیابان بدون سنگ قبر دفنم کنن
ناشناس
۱۷:۴۶ ۲۱ دی ۱۴۰۰
تو مردنت راست باشد تهیه قبر را من انجام میدم
ناشناس
۱۸:۱۲ ۲۱ دی ۱۴۰۰
خوبه دیگه خونه داری
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۱ دی ۱۴۰۰
شما مسئولان چقدر به فکر مردم هستین بیچاره ها شب وروز ندارن ...خداوند همه مسئولان بی کفایت را با ماشین پراید بفرسته اون ور خاک
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۱ دی ۱۴۰۰
حاصل زحمات خودتونه که تا ۱۲۰ سال آینده هم نمیشه صاحب مسکن شد. بهتون تبریک میگم بابت این همه شایستگی.
کارمند ساده
۱۲:۵۵ ۲۱ دی ۱۴۰۰
شما که این را می دانید پس چرا خوابتان نمی گیره و اجازه می دهید بگویند کارمندان در 3 دهک بالای جامعه هستندو یا خط فقر برای ایرانیان 4 میلیون در ماه است ؟ آیا نباید این افراد که احتمالا در خارج از این فضا جغرافیایی؛ جمهوری اسلامی ایران زندگی می کنند و در بین مردم نیستند را از مدیریت برای جمهور مردم ایران اخراج کنید؟ ....
ناشناس
۰۹:۳۶ ۲۲ دی ۱۴۰۰
نه اخراج نمیشن چون اولا اوصولگرا هستن و دوما از دانشگاه امام صادق درس خوندن و مشت محکمی هستن بر دهان دشمنان
کار بلد بودن مهم نیست مهم اعتقاداته . حالا یه عده از گرسنگی بمیرن هم مهم نیست
کارمند ساده
۱۲:۵۵ ۲۱ دی ۱۴۰۰
شما که این را می دانید پس چرا خوابتان نمی گیره و اجازه می دهید بگویند کارمندان در 3 دهک بالای جامعه هستندو یا خط فقر برای ایرانیان 4 میلیون در ماه است ؟ آیا نباید این افراد که احتمالا در خارج از این فضا جغرافیایی؛ جمهوری اسلامی ایران زندگی می کنند و در بین مردم نیستند را از مدیریت برای جمهور مردم ایران اخراج کنید؟ ....
ناشناس
۲۱:۴۴ ۲۱ دی ۱۴۰۰
شما گل گفتی. اگر بی لیاقت ها رو بیارند پایین اوضاع درست می شه
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۱ دی ۱۴۰۰
شما که این را می دانید پس چرا خوابتان نمی گیره و اجازه می دهید بگویند کارمندان در 3 دهک بالای جامعه هستندو یا خط فقر برای ایرانیان 4 میلیون در ماه است ؟
ناشناس
۱۲:۵۳ ۲۱ دی ۱۴۰۰
فعلا امیدی به زنده ماندن هم نیست کارومسکن بماند
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۱ دی ۱۴۰۰
اقای بت شکن یه فکری بردار خسته شدیم
ناشناس
۱۲:۴۵ ۲۱ دی ۱۴۰۰
50 سال دیگه من نمیتونم پول ی قبر رو بدم اگر که زنده باشم. وصیت کردم در اراضی منابع طبیعی دفنم کنند تا باعث تغذیه ی خاک بشم. بالاخره به اندازه هیکلم، از اراضی منابع طبیعی حق دارم یا نه. خواهشا تا سالگرد اولم، راحتم بزارید، بعدش میتونید روی قبرم ساخت و ساز کنید. حلالتون میکنم.
ناشناس
۲۱:۴۵ ۲۱ دی ۱۴۰۰
خیلی بامزه بود.
ناشناس
۱۲:۴۰ ۲۱ دی ۱۴۰۰
سلام . قبر هم نمیشه خرید . به عنوان یک مسلمان که باید به فکر هزینه کفن و دفن و قبر خودمان باشیم . نمیدانم آیا خانواده من می توانند برای من قبر تهیه کنند و از پس هزینه کفن و دفن بربیان یا نه ؟
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۱ دی ۱۴۰۰
کسی نیست به آقایان بگوید شما که این را میدانید چرا فکری نمی کنید چه شد که از سال ۹۶ تاکنون ناگهان مسکن ۹۸۰ در صد رشد کرد ؟چرا دست واسطه ها را قطع نمی کنید تا مسکن آرامش بگیرد
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۱ دی ۱۴۰۰
(( بخشی از اقشار ما با درآمد‌های امروز تا ۱۲۰ سال آینده هم صاحب مسکن نمی‌شوند.)) خوب یه کاری بکن مگه رئیس مجلس انقلابی نیستی
معلم
۱۲:۱۷ ۲۱ دی ۱۴۰۰
معلمان زیر خط فقر را دریابید
ناشناس
۱۷:۳۰ ۲۲ دی ۱۴۰۰
معلم تو ایران اسمش معلمه عملا بیکاره
ایرانی
۱۲:۱۶ ۲۱ دی ۱۴۰۰
اول باید تحریم ها رفع شود، سرمایه و سرمایه گذار خارجی با تکنولوژی های نوین جذب شود، اعتماد داخلی و بین المللی افزایش یابد تا تورم کاهش یافته و تثبیت شود، بعد ......
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۱ دی ۱۴۰۰
شما که رئیس مجلس باشی وضع مردم بدتر از این هم خواهد شد تا 120 سال آینده خیلی هامون رفتیم زیر خاک از جمله یه عده مسئولان
علیرضا
۱۲:۱۲ ۲۱ دی ۱۴۰۰
به لطف شما مسئول نماها
ناشناس
۱۲:۱۱ ۲۱ دی ۱۴۰۰
خط فقر چند است؟ 11 تومان یا شاید 12 تومان 1400
بوشهری
۱۲:۱۰ ۲۱ دی ۱۴۰۰
آقای قالیباف، تنها اگه خونه های خودت و چند نفر از رجال بفروشید صدها نفر صاحب مسکن میشوند.
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۱ دی ۱۴۰۰
چرا سایت خبرنگاران جوان بسته شده و نوشته اتصال شما خصوصی نیست اعلام شده درستش کنید
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۱ دی ۱۴۰۰
چرا سایت خبرنگاران جوان بسته شده و نوشته اتصال شما خصوصی نیست اعلام شده درستش کنید
ناشناس
۱۲:۰۹ ۲۱ دی ۱۴۰۰
با سلام
یقینا تا اون موقع حداقل صاحب خانه ابدی می شوند .نمی خواهد خیلی به فکر این گروه از مردم باشید .
جناب آقای قالیباف شما گزینه فرار به جلو را انتخاب کرده آید. وقتی یکی از سران قوا در مجلس چنین حرفی را می زند و به فکر اقشار کم درآمد نیست ، وقتی سطح درآمد کارگران و کارمندان رده پایین با سطح درآمدی پایین زیر چرخ تورم خورد می شوند، وقتی سالی یکبار حقوق این گروه که درآمد ثابت دارند افزایش ناچیزی پیدا می کند و قیمت مرغ و تخم مرغ گوشت و روغن وسایل مایحتاج بصورت روزانه و هفتگی افزایش می یابد .وقتی خط فقر خود را به درآمدهای ۱۰میلونی رسیده و زیر این مبلغ فقط زنده اند ،نه زندگی می کنند.وقتی شغلهای واسطه ای و دلالی سودهای آنچنانی دارند ،وقتی مدیران قبلی در همه دولت ها و نمایندگان ادوار مختلف مجلس در ناز و نعمت هستند یقیناً جز خانه ابدی نباید به فکر خانه برای مردم جامعه بود .
......
۱۲:۰۷ ۲۱ دی ۱۴۰۰
۱۲۰ که هیچی ۳۰۰۰ سال هم نمیشه چون تا بیای به اندازه اون ۱۲۰ سال پول جمع کنی هیی تورم میره لا و بالا تر و مثلا اگه اون موقع ۵۰ هزار پول احتیاج بوده برا خونه ساختن تا اون پولو جمع کنی موقع ساخت یا خرید خونه تو اون سال و تو اون موقع با ۵۰ میلیون پول داشته باشی و این طوری است که هیچ کس جز اون ۳ درصدی ها صاحب خونه نمیشن
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۱ دی ۱۴۰۰
120سال دیگه تا 1200سال دیگه نمیشه خونه خرید البته واسه شما که 100خونه یا بیشتر داری هر لحظه اراده کنی خونه میخری
ناشناس
۱۱:۵۸ ۲۱ دی ۱۴۰۰
شما کاری کردین اونایی که خونه داشتن بی خونه شدن،وای به حال اونایی که خونه ندارن،
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۱ دی ۱۴۰۰
90درصد مردم تا 200سال دیگه نمیتونن خونه بخرن حالا خونه که هیچ طرف مغازه اجاره کرده داره خرج زندگیشو در میاره صاحب مغازه هم ماشالله هر سال یک 50تا100درصدی داره اجاره رو میبره بالا، وضعیت مکان امرار معاش مردم رو میخواین چیکار کنید چرا واقعا مسببین این مشکلات رو مجازات نمی‌کنید که درس عبرت بشه مگار چه اتفاقی افتاد در دوره قبل که تا1000برابر قیمت ملک رفت بالا، فکر کردنش مغزت آدم رو به درد میاره چون نمیتونه تحلیل کنه که چرا؟ وافعاچرا.؟ امیدوارم خداوند خودش ما مردم رو تنبیه کنه که به سرعق بیایم از شما مسؤلین آبی گرم نمیشه
........
۱۱:۵۳ ۲۱ دی ۱۴۰۰
120 سال که سهله 1200 یال هم نمیتونن
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۱ دی ۱۴۰۰
120 سال برای خرید یک آلونک است .

کلاهتان را بالاتر بیندازید ... بالای ۲۰۰ سال زمان لازم است تا بتوان یک خانه معمولی خریداری کرد

راستی کدام ابلهی میگفت خط فقر ۴ میلیون تومان است؟!
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۱ دی ۱۴۰۰
حرف حسابی چشمم هم از این دولت باوزیرانش آب نمیخوره بیشتر عمل کنید تا حرف زدن
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۱ دی ۱۴۰۰
انگار خیلی جگرت له شده برای فرهنگیان
وول که چیزی به فرهنگیان ندادند و با حقوق ماهیانه ۴ تومن و نهایتا ۸ تومن روزگار به سر میبرند
دوما تو هم میشدی فرهنگی مگر کسی دستت گرفته بود
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۱ دی ۱۴۰۰
قطعا کارمندان دولت همگی و یا درصد بالایی از آنها صاحب خانه و یا خانه هایی هستند .

لطفا به فکر قشر ضعیف جامعه باشید .

خزانه کشور فقط سهم کارمندان دولت و خصوصا فرهنگیان نیست !!!!!!!!!!

که فقط بلدید برای معیشت فرهنگیان سینه چاک کنید .
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۱ دی ۱۴۰۰
چی میگی ؟!فرهنگیان از همه کارمندان فقیر تر وکمترین حقوق دریافت می کنند .باید مثل کشورهای پیشرفته روی اموزش وپرورش سرمایه گذاری کرد وشان معلم را بالا برد تا مدیران ومهندسین و دکترهای باسواد برای آینده کشور تربیت شوند .وگرنه چندسال دیگه ایران از سومالی افغانستان بدتر خواهد شد
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۱ دی ۱۴۰۰
تنهاهی فکر کرده دکتر یا کسی هم کمک کرده
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۱ دی ۱۴۰۰
دمتون گرم ، ولی فکر نمیکنین بانی این مسائل خودتونین ؟
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۱ دی ۱۴۰۰
خیر نیستن
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۱ دی ۱۴۰۰
صدقه سر شما دولتمردا معلومه که خونه دار نمیشیم..دوماه هست مسکن ثبت نام کردیم پس کی اسممون درمیاد
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۱ دی ۱۴۰۰
مردم مهم نیستند. اگه مهم بودند به هر کدوم از جوونها 200 متر زمین از زمین خدا میدادیم تا زندگی کنند. ولی مهم پول هست که مردم مستاجر باشند و به پولدارها اجاره پرداخت کنند. این مردم 4 روز دیگه می میرند. همون بهتر که پولهاشونو بگیریم ازشون.
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۱ دی ۱۴۰۰
لعنت خدا بر باعت و بانی این وضع
بسیجی مرداد ۱۴۰۰ به بعد
۱۱:۱۷ ۲۱ دی ۱۴۰۰
مهم نیست هیچ جای دنیا همه مردم صاحب خانه نیستند ، در آمریکا ۶۰ در صد مستاجر هستند و ۷ در صد مردم آمریکا کارتن و اتوبوس و مترو خواب هستند
ناشناس
۱۸:۱۹ ۲۲ دی ۱۴۰۰
تو مگه امریکا بودی؟
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۱ دی ۱۴۰۰
در عوض به یمن انقلاب جنابعالی و فرزندان شما و فرزندان مابقی مسئولان نه تنها صاحبت یک خانه بلکه برخی هاشان انبوه ساز و برجساز و ... شدن
علی
۱۱:۱۴ ۲۱ دی ۱۴۰۰
با سلام خوب شد بالاخره از خواب بیدار شدید زحمت کشیدید لطف کردید الله نگهدارتون ...مرد مومن بجای چرت زدن تو مجلس فکر چهارتا جوان و مستاجر باشید ی مشت دزد دلال مسکن دارن زندگیو از مردم میگیرن
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۱ دی ۱۴۰۰
از کجا میدونید کاری نمیکنن ؟ چرا تو ۸ سال لال بودید؟
علی
۱۱:۱۴ ۲۱ دی ۱۴۰۰
چه دستاورد بزرگی !
محمد
۱۱:۰۸ ۲۱ دی ۱۴۰۰
این مسئولین تازه عقلشون اومده سرجاشون میگن صاحب خانه نمیشن. خیلی ارادتمندیم آقای قالیباف بابت درک زودهنگامتون.
ناشناس
۱۱:۰۴ ۲۱ دی ۱۴۰۰
نگران نباش ،کاپیتان بجاش اقازاده هاتون ۱۲۰ آموزشگاه و موسسه و...دارند
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۱ دی ۱۴۰۰
خسته نباشين
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۱ دی ۱۴۰۰
مبارکه ،کاش همانند شهرداری مدیر میشدیم خونه با یک سوم قیمت ان هم قسطی میگرفتیم !!!!
ناشناس
۱۱:۰۱ ۲۱ دی ۱۴۰۰
پدر بیامرز بالاخره فهمیدی؟؟؟ بقیه که هنوز هم نفهمیدند!!!
ناشناس
۱۱:۰۰ ۲۱ دی ۱۴۰۰
دلار رو تک نرخی کنید قسمت قابل توجهی از مشکلات اقتصادی حل خواهد شد . ارز ترجیحی و نیمایی سم اقتصاد کشور هستند.
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۱ دی ۱۴۰۰
بخواب بابا یچیزی شنیدی
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۱ دی ۱۴۰۰
علی برکت اله ماشاله به این اسلامی
زمان مغول هم اینطوری نبوده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۱ دی ۱۴۰۰
کارمندی که بعد از 20 تا 30 سال هنوز با تکیه برد نان حلال نتوانسته خانه بخرد با این تدابیر بی اثر و این اقساط هیچ وقت نباید به خانه دار شدن نه خودش و نه فرزندانش فکر کنند مگیر اینکه مانند مدیران فاسد قید نان حلال را بزند.
ناشناس
۱۰:۵۱ ۲۱ دی ۱۴۰۰
پس قانون شفافیت چی شد؟
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۱ دی ۱۴۰۰
از بسکه بی عرضه هستید.
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۱ دی ۱۴۰۰
از دستاوردهای مسولیین
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۱ دی ۱۴۰۰
از دستاوردهای رای کنسرتی سال ۹۶ است